tsn Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Skrevet Mars 24, 2008 Så en smalere sporvidde vil da være positivt for levetid på hjulopphenget, men hva med kjøreegenskaper da..?
BreitBau Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 kan bare endre opp til Et49 i såfall.. problemet da er jo at du ikke vil greie å få felger som bygger ut.. Men i teorien så ja.. Når du får belastningen mer i senter av bilen, så vil det jo slite mindre.. Men har ikke noe dokumentasjon i praksis på den påstanden.. Det som er helt sikkert er at belastningen ved en dump blir veldig mye større med stor sporvidde forandring.. Og det er nettopp derfor jeg har overhalt og byttet alle foringer og bolter og muttere i bakstillinga..
tsn Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Skrevet Mars 24, 2008 Hvorfor vil ikke felgene bygge ut? Har man bredere felg, kan vel også innpresset være større og felgen bygger da like langt ut? Om det er lov er vel en annen sak..hehe..
stiann Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 Og bare for å oppklare.. Sporvidden er avstanden fra midt på dekket, til midt på dekket.. Dette har noe å gjøre med hvor stor belastning understellet tåler.. prøv selv på pekefingeren din.. om du retter den ut og prøver å presse den ned midt på fingeren er ikke det så lett.. Men om du derimot prøver å presse den ned på tuppen greier du det lett.. Blir sporivddeforandringer stor nok sliter det utrolig mye på bærearmene og foringene da belastningen blir så mye større..Men men.. Selv hvor opptatt jeg er av at andre skal ha det riktig så har jeg selv ordnet meg med en sporviddeforandring på 10,4 cm bak.. så du har da et0 på en e36? breddet litt da
BreitBau Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 har faktisk Et0 med 10 mm spacere.. 4,2+4,2=8,4 pluss 2 cm med spacer på akslingen =)
stiann Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 ja stemmer, surret litt jeg. blir jo så klart et-10
BreitBau Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 Hvorfor vil ikke felgene bygge ut? Har man bredere felg, kan vel også innpresset være større og felgen bygger da like langt ut? Om det er lov er vel en annen sak..hehe.. ja men om du skal ha bredere felg må du jo da huske på at denne felgen skal bygge innover også da.. Og har du høyt innpress blir dette etterhvert ett problem fordi hjulet tar inni før det når ut på skjermkanten.. Lettere å senke innpresset og få det riktig
tsn Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Skrevet Mars 24, 2008 Ja, selvsagt..såppass skjønte jeg, hehe..men var bare for å få teorien i orden her..Takk for hjelpen forresten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå