Gå til innhold

nybegynner trenger hjelp!!


Anbefalte innlegg

har handlet bil (e36 coupe) med anlegg i, men da jeg skulle koble det opp møtte jeg på noen utfordringer;

har to 4" foran og to 6x9" bak, og forsterker i bagasjen. ligger høytalerledninger fra hver høytaler inn i forsterker, samt remote, og strøm. (har ikke kjøpt sub enda)

problemet er det at anlegget tapper noe fryktelig med strøm; et fulladet batteri tapper seg i løpet av natta. dessuten skrur anlegget seg av når jeg kjører en distanse som tar 5 min, akkurat som om det ikke får nok strøm.

remote går fra cd-spiller også deler den seg i to, en går til forsterker og den andre går videre inn i dashen(uvisst hvor)

noen som kan hjelpe meg, harr null peiling.

takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg lurer på også.

det eneste jeg har koblet er ledninger inn i forsterker, og hvis jeg ikke tar helt feil er det remoten som bestemmer når anlegget skal få strøm.

lurer derfor på om feilen ligger der?

hvordan skal remoten gå fra cdspiller?

rett i forsterker, eller rett i forsterker pluss en annen plass?

takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

remoten skal da bare gå fra spiller og rett til forsterker.

mn, vist remoten på spilleren ikke funker som den skal kan det vere at tidligere eiger har lagt og strøm direkte fra bateriet til forsterker og da vi jo den dra strøm hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det du kan prøve er og koble en ledning fra batteriet, og fra remoten på forsterkeren inn på en bryter så kan du slå av og på forsterkeren når du vill. Det som er kjekt med det er at du kutter strømmen til forsterkeren helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riv den gamle remote kabelen. Legg opp en helt ny en. Den skal gå fra remote (Om det ikke er merket stort så pleier den og være blå : ) Men dette skal du ikke stole blint på ) fra CD Spiller til Remote på forsterker. Kun det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

remoten er nok blå, og d er en til som er blå med hvit strek på den er som regel til el antenne, men kan også brukes som remote (styrestrøm) kabel, tåler som regel ikke mer en 500mA noen av dem. kan jo eventuelt sjekke remoten ved forsterkeren om d er spenning på den nå du har slått av spilleren, du kan også sjekke hvor mye spenning d er når den er på også, bare slik at man har litt kontroll på tingene her. si fra her om hva du finner ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken spiller har du? hvis det er en eldre jalla spiller så er det ikke sikkert at den kan ha remote. jo billigere spillern er jo midre kabel muligheter har du.

men du kan også sjekke om du har montert alt av kabler skikkelig på forsterkeren.

hvis du har koblet litt feil er det lett for å få kortslutning... dermed ryker batteriet og forsterkeren fort...

hva er det du har av anlegg i bilen din?

spiller og forsterker og hvor gode er kablene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...