Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan vel se ut som du har fått en kobling mellom forbrenningsrom og kjølekanal der. Har du hatt noen tegn på høyt trykk i kjølesystemet da? Andre symptomer?

Skrevet
kan vel se ut som du har fått en kobling mellom forbrenningsrom og kjølekanal der. Har du hatt noen tegn på høyt trykk i kjølesystemet da? Andre symptomer?

he he det var bra en times tid ,så kom det trykk ja , tok med seg varmeregistret, etter på vart det trykk i slangene bare jeg kjørte på starteren, så tryk var det :wink:

Skrevet

Planet du blokk og topp?

Den har heller ikke vært delt og limt ser jeg,det blir vel annbefalt og gjøre.

Skrevet
må bare spør deg, hvor hadde du olje når du trakk til andre gangen med 94 nm ? for ikke det helt til å stemme :P

jeg hadde på olje første gangen ja,, :wink: skjønte den kom da jeg leste over hva jeg skrev. og kun på gjengene til muttern på arp studsn, sånn nå vart det bra :!:

Skrevet
Planet du blokk og topp?

Den har heller ikke vært delt og limt ser jeg,det blir vel annbefalt og gjøre.

nei den var ikke det for forje gang jeg gjorde det ble det kødd med en gang, fikk anbefalt og gjøre det slik denne gangen,

toppen er sveiset og planet ja, kontroll målte den i dag og den er fortsatt plan, blokka er plan som faan og har ikke slite merker i sylinderne, men jeg har ikke plana blokka nei

jeg er mere optatt av hva dere tror er grunnen til dette en andre detaljer derfor jeg la ut disse bildene

Skrevet
dro til 40 nm først venta halv time ca så 94 nm med olje,

Ok.. Jeg har fått i fra ppf at du skal dra 40 så 60 så 80 og til slutt 100 med arp og mls. ikke noe om å vente.

Mulig det er flere måter, men ser ut som det ikke er blitt helt tett. å ettersom blokk og topp er i vater er det jo ikke der.

Er også mange som deler pakkninga og limer som nevt .

Kjedelige greier det der.

Skrevet
må bare spør deg, hvor hadde du olje når du trakk til andre gangen med 94 nm ? for ikke det helt til å stemme :P

Med ARP bolter som jeg regner med han har brukt,smøres det enten med ARP fett eller olje før montering.

Skrevet

Ok.. Jeg har fått i fra ppf at du skal dra 40 så 60 så 80 og til slutt 100 med arp og mls. ikke noe om å vente.

Mulig det er flere måter, men ser ut som det ikke er blitt helt tett. å ettersom blokk og topp er i vater er det jo ikke der.

fikk du den oppskrifta på m20, fikk du ikke den til m50 da, det er ikke likens på alle bmw motorer vet , jeg,

90grader, nei men du skal gjøre hele prosessen 2 ganger

Skrevet

fikk du den oppskrifta på m20, fikk du ikke den til m50 da, det er ikke likens på alle bmw motorer vet , jeg,

90grader, nei men du skal gjøre hele prosessen 2 ganger

Nei var m20, spurte fordi har en 2,7 motor som det skal mls på.

Men må jo være flere her inne som kjører med mls som kan si hva de har gjort

Du har ikke bare en masse tenningsbank da :lol:

Skrevet

Dette sa de til meg: du ska limma mellan varje lager med loctite limmet.

Sen dra 40nm, låta den stå nån timme.

Sen ska du dra 82nm, varmköra sen dra efter 94nm!

Dette var til m20.

Det er veldig viktig at blokk og topp er planet når man bruker mls, og at overflaten er fin nokk, det er veldig strenge overfalte krav!

Sikker på at du ikke hadde tenningsbank da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...