Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som temaet sier så lurer jeg på hvaslags dynamo det står i min 90modell e34 med M50B20?

Hvor vil det lønne seg å kjøpe ny?

-Olav

#Endrer tema til startproblemer. Har fått bytta regulatoren til dynamoen#

Får ikke startet bilen etter at jeg byttet regulatoren på dynamoen. Skjønner overhode ingen ting! Jeg satt inn regulatoren inn i dynamoen og skulle starte etterpå, men null respons! Jeg tok opp all plugger og alt så bra ut.

Lever denne M50-motoren sitt eget liv?

Hvis ikke håper jeg noen har forslag på hva som kan være galt. Hvor ligger bensinpumpa i 90-modell e34 520? Det kan jo være denne som er gåen.

Skrevet

OK! Skal ta å sjekke det. Hvor lønner det seg å kjøpe dynamoer? Er det mulig å bare bytte noen deler inne i dynamoen? I såfall hvilke?

På forhånd takk for svar!

Skrevet

laderegulatoren kan vel byttes uten videre problemer, må da av med plastdekselet bak på dynamoen din for å komme til.

Lønner seg kanskje å kjøpe brukt f.eks på kjøp&salg her inne, men da vet du aldri hva du får.

Jeg hadde kjøpt ny, anbefaler å sjekke tysk ebay, der får du kanskje gjort deg ett kupp

Skrevet

Er blitt fortalt at det kan lønne seg å bytte børster først, eventuellt børster og regulator først. Regner med at dette er en smal sak å bytte.

Er det viktig at jeg kjøper regulator som tilhører akkurat min dynamo? Eller er det en standard størrelse/type? Jeg kan ingenting på dette området.

Fikk startet bilen idag etter å ha ladet batteriet i et døgn, og målte spenningen mens bilen gikk på tomgang til 12,0. Dette er jo seff for lavt, og av den grunn vil jeg bytte delene som er nevnt over. Noen som har tips til hva jeg skal gjøre?

Skrevet

Har du Valeo eller Bosch dynamo? Dette står stemplet. Når du har funnet ut dette så kjøper du komplett børstebro hos din lokale bilrekvisita butikk (Er dog blitt fortalt at Valeo bruene er rimelig dyre). Komplett børstebro er børster og laderegulator i ett. Går og og kun kjøpe børster og lodde av de gamle og lodde på de nye, dette koster vel ca. 19 kroner. Men er du helt grønn på området som du sier, så ville jeg ikke prøvd meg.

Skrevet

Var ute i bilen nå ista og knipsa to bilder.

bil%20009.jpg

Nummeret på dynamoen er: 0 120 469 907. 14V 80A. Noen som har peil på regulator da?

Regner med at regulatoren er bak plastdekselet som jeg har tatt bilde av her:

bil%20017.jpg

Skrevet

Du har ladet bilbatteriet i et døgn og det er en spenning på 12V?

Sikker på at det ikke er batteriet som er gåent?

Skrevet

Batteriet hadde 13,3 volt etter et døgn. Men når motoren gikk og jeg målte på tomgang gikk spenningen ned til 12 volt. Den sank også sakte men sikkert. Så jeg tror ikke det er batteriet nei.

Skrevet

Jess! En Bosch Dynamo. Skru ut den gamle børstebruen din. Du ser den ene skruen på bildet jeg har modifisert. Inni den røde ringen. Må av med plastdeksel bak. Når du har skrudd den ut så drar du til din nærmeste bilrekvisita butikk og sier " Jeg skal ha en sånn her! " . Da er alt i boks.

5d21x1chkrk67umtciho.jpg

Skrevet

Har fått satt inn ny regulator! Men bilen vil ikke starte som skrevet i innlegg nr én. Den tenner ikke når jeg vrir om nøkkelen. Bare kjinner. Virker ikke som den får bensin eller noe. Alle tips mottas med takk som sakt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...