bmw*327* Skrevet Mars 26, 2008 Share Skrevet Mars 26, 2008 m20b25 88mod. Fant ut at med det justerbare kam-drevet kan jeg ikke ha fordeleren forran på den som er orginalt. Er ikke helt sikker her, men mener at noen av modellene har fordeleren på siden, på samme drevet som oljepumpa...? kan godt hende jeg tar feil nå.. men om dette er riktig, : er det bare å hente hele greia (fordeler og "overgang" fra oljepumpe drev) fra en bil med dette og sette det rett på? takker for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet Mars 26, 2008 Share Skrevet Mars 26, 2008 Ja, tidligere M20 har fordeleren på siden der. Vet ikke om det er "bolt on" Andre som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mars 26, 2008 Share Skrevet Mars 26, 2008 m20b25 88mod.Fant ut at med det justerbare kam-drevet kan jeg ikke ha fordeleren forran på den som er orginalt. Er ikke helt sikker her, men mener at noen av modellene har fordeleren på siden, på samme drevet som oljepumpa...? kan godt hende jeg tar feil nå.. men om dette er riktig, : er det bare å hente hele greia (fordeler og "overgang" fra oljepumpe drev) fra en bil med dette og sette det rett på? takker for alle svar det er bolt on, bare å bytte fra en bil som har i blokka. eldre m20 b20-b23 har i blokka. jeg har i blokka og vil gjerne ha på kammen så vi får bytta de hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw*327* Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2008 ja vell, da må jeg skaffe meg det.. er det no spess grunn til at du vil bytte? er det bedre det jeg har eller? for meg passer det uansett ikke med det just. kam-julet.... vil jo bruke d når jeg først har kjøpt d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mars 26, 2008 Share Skrevet Mars 26, 2008 ja vell, da må jeg skaffe meg det.. er det no spess grunn til at du vil bytte? er det bedre det jeg har eller? for meg passer det uansett ikke med det just. kam-julet.... vil jo bruke d når jeg først har kjøpt d går vel for det samme tror jeg, har montert datasprut og da trenger jeg ikke muligheten for å justere tenning på fordeler osv. like greitt å ha fast på kammen. ser noe ryddigere ut også syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw*327* Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2008 ok skjønner, men da får jeg ikke brugt det kam-julet så må nesten ha den på blokka.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Mars 27, 2008 Share Skrevet Mars 27, 2008 Passer ikke?!? Er det ifra 70-tallet? Ta et bilde. Datasprut og 320i eller 323i tenning kan du iallefall bare glemme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw*327* Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2008 det passer ikke3 utapå det justerbare kamjulet nei, ikke som jeg kan se vertfall... så vidt jeg vet har jeg ikke datasprut... allt av innsprut og tenning er helt orginalt, så tror det skal gå bra.. og nei kam-julet er ikke fra 70tallet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 27, 2008 Share Skrevet Mars 27, 2008 kan da fint kjøre tenning med låst fordeler, Balltre. På en annen side så er jeg rimlig sikker på kamhjulet ditt skal passe. Er det nuke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw*327* Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2008 nei er ikke nuke.. forskjellen er at den gamle kammen har en tapp i enden forran som går gjennom det GAMLE kam julet og deretter inni det feste til stifta som snurrer inni fordeleren. den nye kammen har ikke denne tappen ut, den har et tilsvarende hull, og kam julet har tappen som går inn i kammen. derfor får man ikke på stiften utapå julet inni fordeleren..... hvis dere skjønte hva jeg mente.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet Mars 27, 2008 Share Skrevet Mars 27, 2008 Hmm, forslag; sjekk om den tappen kan skiftes/flyttes. den er vel presset på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw*327* Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2008 ja har jo tenkt på det, men tenker på det at om jeg flytter fordeleren noe jeg tror er gjort på 123, så blir det mye lettere å komme til julet for å justere...... så om det ikke er noen spesielt som gjør at jeg bør ha fordeleren forran, så flytter jeg den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Mars 28, 2008 Share Skrevet Mars 28, 2008 kan da fint kjøre tenning med låst fordeler, Balltre.På en annen side så er jeg rimlig sikker på kamhjulet ditt skal passe. Er det nuke? Mener du at tenningskurven er lik på 2,0 og 2,5? Jeg skulle likt et bilde av det kamdrevet. Skjønner ikke helt hva som er problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mars 28, 2008 Share Skrevet Mars 28, 2008 Bildet, nå ! : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Mars 29, 2008 Share Skrevet Mars 29, 2008 Mens vi venter kan jeg by på bilder av mitt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå