Zap Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 Jeg er rimelig fersk når det kommer til diesel så jeg spør her om det er noen som kan komme med tips. I påsken byttet jeg olje, oljefilter, dieselfilter og satte inn KN filter, etter dette begynte bilen å dra dårlig (er jo ingen racer fra før... men) Bilen virker som den ikke reagerer på gasspådrag. Kjenner ikke så mye av dette på 1. og 2. gir, der går turtallet opp som vanlig. Men på 3. gir og oppover kjennes ut som turboen kommer og går. Den begynner å lade ved 1700-1800 omdr. (mot ca 1400 omdr.) så skjer det ikke noe ved 2000 til 2200 omdr. og da våkner den igjen.... til ca 2500 omdr. Over 3000 omdr. og ut kjennes det normalt. Jeg har anskaffet meg diagnose verktøy så jeg skal kjøre en sjekk med den så fort jeg har fått satt opp en pc. Det som jeg tenker på er at det er noe feil med LMM (leste i en tråd her inn om rensing av denne), skal sjekke om det er lekkasje på slangen fra luftfilter til turbo. Kan ikke forstå att det kan være noe feil med dieselpumpe og turbo etter som den virker på 1. og 2. gir samt på høyt turtall. MEN jeg har tatt feil før... Kan vel kanskje også være turbotrykkføleren som er gåen. Håper dere kan gi meg noe mer informasjon vedr. dette. På forhånd takk.
e46diesel Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 var det et innsats filter eller kon filter? vet at lmm kan gå vet bruk av konfilter.
2000Touring Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 For meg høres det ut som det er luftmassmåleren din ikke virker som den skal. Min oppførte seg på lignende måte da lmm tok kvelden...
tuder Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 Reagerer lmm forskjellig om det er kon- eller insatsfilter? Hvordan blir lyden i dieselmotor med filter?
Zap Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Skrevet Mars 28, 2008 Det er montert ett insatsfileter. Har lest (i etterkant ) at man bør blåse rent filter av denne typen da den er innsatt med olje. Det er det jeg tror er årsaken til problemmet, i denne type LMM er det en glødetråd og den kan ha fått olje som filteret var innsatt med og dermed ikke virker som den skal. Skal sjekke LMM i helgen. Mulig dette ble ett litt kostbart filterskifte .... så på GS at ny LMM koster ca 3500kr
Zap Skrevet April 5, 2008 Forfatter Skrevet April 5, 2008 Da var feilen funnet, det var LMM som ikke fungerte som den skulle. Tok ut LMM og rengjorde den og tørket den og satte den inn igjen. Bilen hadde ikke noe tap i effektkurven lengre
marius paulsen Skrevet April 5, 2008 Skrevet April 5, 2008 Det er montert ett insatsfileter. Har lest (i etterkant ) at man bør blåse rent filter av denne typen da den er innsatt med olje.Det er det jeg tror er årsaken til problemmet, i denne type LMM er det en glødetråd og den kan ha fått olje som filteret var innsatt med og dermed ikke virker som den skal. Skal sjekke LMM i helgen. Mulig dette ble ett litt kostbart filterskifte .... så på GS at ny LMM koster ca 3500kr du må ikke blåse bort oljen! den er jo med og renser luften!
-Shark- Skrevet April 5, 2008 Skrevet April 5, 2008 Så- biler med Luftmassemåler bør ikke byttes til Powerfilter/kon-filter etc? Eventuelt hva er det du skal passe på da?
Zap Skrevet April 5, 2008 Forfatter Skrevet April 5, 2008 marius paulsen - jeg har ikke blåst bort oljen på filteret. Jeg har bare tatt ut LMM og rengjort den og satt den inn igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå