Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Måtte pusse bort kromkanten på felgene nå.. Men tenkte å få dem høyglanspolert aluminium...

Har pusset kanten med 400 og 1200 kornet pussepapir.. Hva blir neste? Og hva må jeg gjøre for å få d "shiny"?? :P

Skrevet

Autosol funker ja, ha det på en kraftig poleringsmaskin å poler å poler og poler :P

Har noe spessial polish til alu og rustfritt på jobben, nesten som et såpe stykke man må bruke maskin på, funker jævli bra :D Polert endel scooter tuneller med dette :D

Autoglym har foresten en metal polish jeg synes funker bra, aldri prøvd den på alu men ;)

Skrevet

men det er ikke nevnt her hvordan denne kanten skal forbli blank? Er det nok å polere som en gud etter nedpussing, eller må kanten også lakkeres med klarlakk?

Skrevet

Autosol blir mørkere og mer å mer blass med tiden så bør poleres ofte :( blir jo ikke som krom uansett.

Vet faktisk ikke med å legge klarlakk på dette, da må det jo reingjøres godt om mattes litt ned. å når det blir mindre blankt pga evt korosjon nytter det ikke polere,siden det er under klar lakk :(

så å polere heller litt oftere, fort gjort å gnikke felgkantene en sen sommer kveld i midtnatt sola :D

Skrevet

Skal jo ikke korodere slik som alu gjør når det kommer i kontakt med oksygen, men tenker på hvis det blir noe smuss under klarlakken å det blir stygt etter noen mnd :S da er det kjipt :D

Skrevet

jeg driver å skal glassblåse mine bbs felger.. så skal det poleres opp og lakeres med klar lakk.. slik de er orginalt.. holder i massevis.. hvis du sparer felga for salt.. så er det bare å polere innimellom så er de blanke som f :)

Skrevet

Er jo sommerfelger.. så salt blir ikke noe problem.. Blir så jeg prøver kun polering først da.. så om dette ikke blir bra. tyr jeg til lakk i tillegg;)

Takk for svarene folkens:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...