Gå til innhold

*** www.BIMMERS.no HED/OPP *** Oppdatert med bilder, side 82

Anbefalte innlegg

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Skal få det til å funke bra ja.. Legge noen 10tusner i dette å jeg, så blir det nok bra..

Skrevet
Sitter det S38 i den Warsteiner-dekoerte E30n?

Så mAZE, du har kjøpt deg turbobørse av beste slag? :D

Beste slag? vel. hehe.. Vet ikke det da. :D Men ja, har da blitt ei turbovogn, som dessverre ikke funker helt bra enda. Men burde bli bra iløpet av vinteren.

Og en ting til Oddis: Warsteiner?? :P

Gikk litt fort i svinga. Så den dro på noe jævlig ut fra Rema'n ved Bilextra her om dagen, og hørte klart at det ikke var noen orginal 320. M88 er jo en knallmotor som er mangelvare. Også passer den BOLT ON i E30. En nytelse for kropp og sjel å se at org bremseservo kan benyttes. Må få tak i en sånn motor en gang.

Men du mAZE, NÅ skal du fortelle meg hva slags planer du har for motoren! :D Hva snakker vi om, smidd innmat? Effekt, turbovalg?

Regner med du var innover i skogen på rekti sia tå Mjøsa å henta bilen? Nærmere bestemt brennvinets hjemsted, Løten? Tilhørte vel "bmw boy" her på forumet... ?

Skrevet
Sitter det S38 i den Warsteiner-dekoerte E30n?

Så mAZE, du har kjøpt deg turbobørse av beste slag? :D

Beste slag? vel. hehe.. Vet ikke det da. :D Men ja, har da blitt ei turbovogn, som dessverre ikke funker helt bra enda. Men burde bli bra iløpet av vinteren.

Og en ting til Oddis: Warsteiner?? :P

Gikk litt fort i svinga. Så den dro på noe jævlig ut fra Rema'n ved Bilextra her om dagen, og hørte klart at det ikke var noen orginal 320. M88 er jo en knallmotor som er mangelvare. Også passer den BOLT ON i E30. En nytelse for kropp og sjel å se at org bremseservo kan benyttes. Må få tak i en sånn motor en gang.

Men du mAZE, NÅ skal du fortelle meg hva slags planer du har for motoren! :D Hva snakker vi om, smidd innmat? Effekt, turbovalg?

Regner med du var innover i skogen på rekti sia tå Mjøsa å henta bilen? Nærmere bestemt brennvinets hjemsted, Løten? Tilhørte vel "bmw boy" her på forumet... ?

Du burde da se forskjell på Warsteiner og Jägermeister. :D hehe.. Men samme det. Det har vel egentlig vært en 325 som de har kastet nedi en litt sliten M5 motor nedi. (Har jeg blitt fortalt) Har visst vært brukt mye på åsveier og diverse. Men mulig den er bra fortsatt. :)

Motoren skal nesten være slik den er, bare smiddestempler og annen veiv. Turbo'n som sitter der vil nok fortsette å sitte der så lenge den funker. Da den er så og si ny. Med datasprutet og de modifikasjonene burde vel ihvertfall 300 tallet dukke opp. (Den går ikke noe særlig dårligere enn compact'n gjorde synes nå jeg)

Hentet den på Løten ja, men den er jo opprinelig fra riktig side.. Da altså Gjøvik. :) Er den BMW_Boy bygget ja.

Skrevet

Ser forskjell, var nok hodet som tenkte mer på spørsmålet, som vanlig... Begynner å dra på åra jeg nå.. :o

Smidd innmat må til ja. Godt du er såpass fornuftig mtp hvor billig det er (ifht før). Få på en skikkelig toppakningsløsning så har du en motor som tåler pryl. O-ring og pianotråd eller gå for pyramidringer.

Spent på turbo og grenrør. Mange kina turboer er skikkelig vrange i benken. Har et identisk grenrør liggende selv, og det er ikke det mest holdbare mtp. sprekkdannelser, men det er mulig forsterkning av sveisene hjelper noe. Ellers lager jo PPF skikkelige grenrør og skaffer kvalitetsturboer til en akseptabel pris.

Porting og sveising av topp regner jeg med?

300hk er et gjesp, det klarer man selv et velykket "snikbygg".

Og nå er du nødt til å bruke den på bane, ingen fler unskyldninger!! \:D/

Lykke til.

Skrevet

Motoren er ferdig med alt du nevner den. Skal bare ha inn smidde stempler og veiv jeg. Ellers sitter det ett bra grenrør og turbo på den. Skal ikke ha mer enn 300-350. Skal jo kjøre med den. Noe over det så spinner det jo bare. Det gidder jeg ikke.

• 3 weeks later...
Skrevet

Synd jeg skal bort da i helga. Ellers skulle jeg ha blitt med en tur også. Men det er jo som i fjor, rallycross.

Fikser første innlegget i tråden nå.

Skrevet

eg kan godt bli med på ein tur:) vi er 2-3 biler ifra her eg kjem fra. men vi har planen klar for å reise fredagen kvelden. pga vi har sopassa lang reise 4-5timer.

å vi har hotell rom på hotell central:)

fra fredag til søndag:)

Skrevet
Ja Maze svikter ut denne gangen også han ja. hehehe :P Sitter du på med meg eller kjørere du selv carl h ??+

det finner vi ut i kveld om bilen blir bra eller ikke, har fått dela så da får vi se om jeg får løst problemet mitt :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...