wicky124 Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 Trenger autokasse til M30 motor som heter 4hp22.kassa skal inn i e32 735iA....uansett hvor i norge så lenge du har en girkasse liggende som funker.
Sir Hofstad Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 4HP22 er en GM kasse. Tør jeg spørre hvorfor du trenger?
wicky124 Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Skrevet Mars 27, 2008 alt av gir fungerer og alle knapper på kassa funker med unntak av reversen...når kassa er kald går den sakte bakover om jeg ikke gasser, men når bilen er litt varm så forsvinner reversen helt...er tredje gang jeg raser kassa så er en smule irritert...men er ikke dette en ZF kasse?er vel standard i bmw med 4hp22 ?
Sir Hofstad Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Du har selvfølgelig rett, og jeg tenkte på en annen kasse. 4HP22 er rimelig sterk, så du har vært uheldig. Kan sende deg nr til noen på Østlandet som sikkert har liggende. http://www.disgruntledgoat.com/content/ ... F4HP22.php
Astri Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Eg kan ikkje fortså at dere mener at 4hp22 kassa e sterk. Eg har hatt 2 stk som har tatt kveld for meg eg. Wicky: Bygg om til manuell.
wicky124 Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Skrevet Mars 28, 2008 Eg kan ikkje fortså at dere mener at 4hp22 kassa e sterk. Eg har hatt 2 stk som har tatt kveld for meg eg.Wicky: Bygg om til manuell. aldri manuell as..hater manuell..manuell er teit..hmm...bor i oslo og blir en del køkjøring og da er automat digg..spess på så tung bil...menmen...har manuell på citroen så overlever:p
wicky124 Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Skrevet Mars 28, 2008 Du har selvfølgelig rett, og jeg tenkte på en annen kasse.4HP22 er rimelig sterk, så du har vært uheldig. Kan sende deg nr til noen på Østlandet som sikkert har liggende. http://www.disgruntledgoat.com/content/ ... F4HP22.php ja send gjerne nr...
Sir Hofstad Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Eg kan ikkje fortså at dere mener at 4hp22 kassa e sterk. Eg har hatt 2 stk som har tatt kveld for meg eg.Wicky: Bygg om til manuell. Holdt på mye med kassene og jeg mener de er sterke. Skjelden noe mekanisk problem, og at de "havarer" har gjerne en årsak i feks tilstand på smøremiddel eller styring. Er min mening.
wicky124 Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Skrevet Mars 28, 2008 i forkant av girkasse raset denne gangen stod bilen ca 5-6timer på tomgang med varmen på fullt...hadde renset interiøret og i mangel av sol og varmeovn starta vi bilen skrudde på varmen fullt og lot den stå og gå...hmmm..
Sir Hofstad Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Har tabell for anbefalte intervaller på autkasser på feks tomgang og turtall osv. Å sette en autkasse i park og så la den gå i 5-6 timer er IKKE anbefalt, og det ser du resultatet av nå. Skjønner hvorfor hvis du vet hvordan en slik kasse er oppbygd.
wicky124 Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Skrevet Mars 28, 2008 ahaa...regna med at dette var grunnen til at den ble ødelagt ja...menmen..gjort er gjort...men er bare reversen som røk..ikke lyst til å overhale den for meg vel?
Sir Hofstad Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Kunne gjort det men da snakker vi sikkert et beløp som tilsvarer bilens verdi? Har du sjekket kvaliteten på olje nå?
wicky124 Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Skrevet Mars 28, 2008 bilens verdi?du er slem as...hahaha..koster da ikke 50-60tusen å overhale kassa?hvorfor tar alle firmaer rundt 20tusen for å overhale?kan umulig være sååå dyrt og så mye jobb?billigere å overhale en komplett motor jo..hmm... olja er fin og blank..var bytta olje på den i august og bilen ble kjørt ca 7tusenkm etter det...
Sir Hofstad Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Grunn til at det er kostbart er fordi delene er kostbare og det tar litt tid. Bare feilsøkingen på elektrisk krever en del timer gjerne hvis du må gjøre det manuelt og ikke får det på diagnose. Ellers er det mange deler inne i en slik kasse og mye jobb å demontere.... Å montere Men skal hjelpe deg å finne ny kasse evt fortelle deg hva du kan gjøre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå