Gå til innhold

Automatkasse


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

alt av gir fungerer og alle knapper på kassa funker med unntak av reversen...når kassa er kald går den sakte bakover om jeg ikke gasser, men når bilen er litt varm så forsvinner reversen helt...er tredje gang jeg raser kassa så er en smule irritert...men er ikke dette en ZF kasse?er vel standard i bmw med 4hp22 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan ikkje fortså at dere mener at 4hp22 kassa e sterk. Eg har hatt 2 stk som har tatt kveld for meg eg.

Wicky: Bygg om til manuell.

aldri manuell as..hater manuell..manuell er teit..hmm...bor i oslo og blir en del køkjøring og da er automat digg..spess på så tung bil...menmen...har manuell på citroen så overlever:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan ikkje fortså at dere mener at 4hp22 kassa e sterk. Eg har hatt 2 stk som har tatt kveld for meg eg.

Wicky: Bygg om til manuell.

Holdt på mye med kassene og jeg mener de er sterke.

Skjelden noe mekanisk problem, og at de "havarer" har gjerne en årsak i feks tilstand på smøremiddel eller styring.

Er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i forkant av girkasse raset denne gangen stod bilen ca 5-6timer på tomgang med varmen på fullt...hadde renset interiøret og i mangel av sol og varmeovn starta vi bilen skrudde på varmen fullt og lot den stå og gå...hmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilens verdi?du er slem as...hahaha..koster da ikke 50-60tusen å overhale kassa?hvorfor tar alle firmaer rundt 20tusen for å overhale?kan umulig være sååå dyrt og så mye jobb?billigere å overhale en komplett motor jo..hmm...

olja er fin og blank..var bytta olje på den i august og bilen ble kjørt ca 7tusenkm etter det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunn til at det er kostbart er fordi delene er kostbare og det tar litt tid.

Bare feilsøkingen på elektrisk krever en del timer gjerne hvis du må gjøre det manuelt og ikke får det på diagnose.

Ellers er det mange deler inne i en slik kasse og mye jobb å demontere....

Å montere 8)

Men skal hjelpe deg å finne ny kasse evt fortelle deg hva du kan gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...