patchy Skrevet Mars 28, 2008 Share Skrevet Mars 28, 2008 Motoren min en 525ia fra 90 gikk til dundas! Nå har jeg ordna meg en 92 525ia. denne er det 24 ventiler på og den gamle var det 12.. er det noen som hhar peiling på hvor mye problemer jeg kan få når jeg skal bytte? eller er det bare smack smack liksom?? Er det store forskjeller på ledninger osv? Pliz svar meg... TAKK... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Mars 28, 2008 Share Skrevet Mars 28, 2008 Øøhm så vidt jeg vet skal det ikke by på noe problemer at den ene er 12v og den andre 24, men det er jo to forskjellige motorer (m20 og m50) så litt forskjell må det nok være. Ta vare på gamle motorfester ol i tilfelle dette ikke passer, og er usikker på kassa og=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
patchy Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2008 Øøhm så vidt jeg vet skal det ikke by på noe problemer at den ene er 12v og den andre 24, men det er jo to forskjellige motorer (m20 og m50) så litt forskjell må det nok være. Ta vare på gamle motorfester ol i tilfelle dette ikke passer, og er usikker på kassa og=) Hmmm. Takk for det.. Kassa tar jeg å bytter i samma slengen. Hele greia rett over.. litt usikker selv på dette her med ledningsnettet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Mars 28, 2008 Share Skrevet Mars 28, 2008 Kan ikke tenke meg at det skal være noen store problemer - du bytter jo ut den gamle cpu'en også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
patchy Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2008 Ja ikke sant.. Jeg bare trygler å ber om at det går bra.. kjøpte bilen for 3 uker siden, så sto den litt for lenge på tomgang og ble slått skjeiv pga varme... Skikkelig moro det.. Øhh.. Men får jo 20 hk mer da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 28, 2008 Share Skrevet Mars 28, 2008 Ja, bare sørg for å ha god kontakt med biltilsynet det Og å søke om lov FØR du starter ommbyggingen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Mars 28, 2008 Share Skrevet Mars 28, 2008 Dah, hadde nå dritt i å godkjenne det jeg Blir ikke oppdaga likevel - begge er jo 2.5liter! Riktignok store kosmetiske forskjeller, men ingen som kommer på å koble det i farten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Mars 28, 2008 Share Skrevet Mars 28, 2008 Det skal ikke være noe problem å få det godkjent på 15% regelen. 15% effektøkning tilsvarer jo ca 25 hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
patchy Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2008 hehe... sant det.. ddriter vel i det selv tenker jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet Mars 28, 2008 Share Skrevet Mars 28, 2008 du må bygge litt om i stikket på motorledningsnettet, det passer ikke rett på ledningsnettet i bilen, og bytte temp føleren, du må ha samme som satt på din gamle motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå