Ron Skrevet April 18, 2008 Skrevet April 18, 2008 Ble bra med nye felger Gi en lyd på 90960698 når du leser dette,har ikke mob nr ditt.. Vi va å leverte Bmw`n te Knut på lakkering i går, trur du han er spent eller?
LianLi Skrevet April 18, 2008 Skrevet April 18, 2008 Blir spennende å følge med på, du får holde oss oppdatert om hvordan biltilsynet går frem på dette. Skal bygge om 320 e36 til 328 i sommer jeg, usikkert om jeg gidder godkjenne det enda...
kenwil Skrevet April 28, 2008 Forfatter Skrevet April 28, 2008 Så, har nå gått litt videre i dette opplegget. Er ikke den tingen som er den kjappeste tingen i verden å få unnagjort. Men får ta en liten oppdatering her nå tenker jeg. Har fått litt tid å tenke på, og få litt magefølelse på ting. Har også funnet ut at 530i ikke er den bilen det er aller mest av rundt om, prisene på de er forsåvidt også noe høye. Så jeg sitter nå og vurderer om jeg heller bare skal ta steget videre og kjøre på med motor fra en 540i. Ikke så langt å gå derifra og til M - men har ikke så lyst til å flå lommeboka så mye. Jeg har gått over fra å kun bestille enkelte deler, til å vurdere å ta inn en hel bil fra f.eks Tyskland. Plukke denne fra hverandre, og bruke deler fra denne i min bil. For at dette skal kunne gjennomføres på et lovlig vis stakk jeg ned på BMW Norge for å få tak i en liste over hvilke forskjeller det er i bilene, og om 540i har noen øvrige karosseriforsterkninger. Nå er det jo samme platform, men i og med at den har omtrent dobbelt så mye kraft (løs bruk av SI-enheter her men;)) så tenkte jeg det var greit å få sjekket. De på BMW kunne si at det ikke umiddelbart så ut til å være noen forsterkninger, men jeg vil få en komplett liste over forskjeller iløpet av neste uke! Ser for meg at biltilsynet vil være litt mer medgjørlig hvis jeg har gjort et skikkelig forarbeid og kan komme inn dit med papirer på fra BMW hva som er forskjellene, så kan de fortelle meg hva de krever at skal være byttet. Har lett etter biler på mobile.de og funnet en del potensielle, men skulle gjerne hatt et par linker til å lete på. Noen som har noen?
ALLSTAR Skrevet April 28, 2008 Skrevet April 28, 2008 dette begynner å ligne noe Kenneth er borte fra jobb ett par dager å vips så går du BANANAS DET LIKER VI!!!!
Sir Hofstad Skrevet April 28, 2008 Skrevet April 28, 2008 Kristian (ALLSTAR) takk hue over verandakanten og lurte på om jeg hadde lyst på jobb tidligere i år... Hadde hatt eget verksted hadde du fått levert den og fått den bilen du ville ha... Hatt E39 540 jeg har kikket på og ville kanskje vurdert det, eller hvis du er 6er type gått for en kvass 3,0 liter.
kenwil Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Skrevet Mai 21, 2008 Venter faktisk enda på papirene fra BMW Norge, var innom der på mandag en tur og hørte om de husket på meg. Var visst for opptatt til å ha hatt tid til å gjøre det enda. Men skulle ringe meg når han hadde tid. Jeg var dog innom biltilsynet en tur idag, de snakket selvfølgelig om den lista jeg venter på. Men de mente det skulle gå helt fint å få godkjent dette så lenge grunnkarosseriet på bilene er likt og at ikke egenvekta overstiger det som er godkjent for 520. Det er her jeg blir litt bekymret, er det noen som vet litt om hvor mye motoren fra 540en veier og om egenvekta plutselig vil overstige totalvekt og jeg plutselig sitter med en toseter? Biltilsynet sa jeg ikke fikk økt totalvekt sånn uten videre.
mbkomfort Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 Det går nok greitt med totalvekta, ekstra vekt pga ombyggingen går ut over bagasjekapasiteten din. Ta totalvekta på bilen din og trekk fra egenvekt m/fører +300kg. det som står igjenn der vel det du har å gå på ifm ombygging. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=7 ... ng+520+535
kenwil Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Skrevet Mai 25, 2008 Takker for svar! Så lenge jeg får det sammen uten å måtte dra ut noen seter så er jeg egentlig likegyldig til hvor mye bagasje jeg kan ha med. Grunnen til at jeg er litt bekymret på setene er at da jeg var på biltilsynet så snakket han om at de hadde fått noen nye retningslinjer om at de ikke er anbefalt godkjenning av vanlige kjøretøy dersom man må ned med antall sitteplasser. I og med at jeg har tenkt å gjøre dette lovlig så er dette litt kritisk. Det jeg ble mest overrasket av var at han ikke var noe skeptisk til selve ombygginga. Jeg gikk fram på den måten med å presentere det jeg har, og la vekt på at dette var noe jeg var selvfølgelig interessert i å gjøre på en lovlig måte, og han var svært imøtekommende. Stilte også spørsmål om dokumentasjon av ombyggingen i form av prosessen med bilder og slikt. Dette var ikke nødvendig, og det var heller ikke snakk om plombering av delebilen. Eneste kravet han hadde var at jeg fikk lista fra BMW, at avgassene var tilfredsstillende, og at bilens opprinnelse kunne dokumenteres. Dersom det var noen ting som de ikke kunne sjekke på mekanisk selv, kunne jeg enkelt dra ned til BMW og få de til å gjøre den delen, og komme tilbake med dokumentasjon på at det var byttet og i forskriftsmessig stand. Virker ikke som om dette skal by på altfor store problemer, og håper bare at det holder seg på denne måten framover! Kjenner spenningen stiger desto nærmere jeg kommer målet mitt! Forøvrig, dersom det skulle bli problemer med vekta. Vil det være noen som helst muligheter til å kunne få økt tillatt totalvekt? Dersom jeg f.eks går ned til BMW, viser bilen min og viser de at jeg har fått med alt av deler fra delebilen, vil de kunne si "OK" og kunne "overstyre" eller gi en anbefaling til biltilsynet?
aloebiz.net Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 PGa startsperra må man ha med hjerne, nøkler og tenningsløs fra donorbilen!! Stemmer ikke dette? Og en brukt hjerne kan ikke omprogrammeres!! Jeg har prøvd!!
kenwil Skrevet Mai 27, 2008 Forfatter Skrevet Mai 27, 2008 Jepp, er noe av dette jeg også har hørt når det kommer om til motorbyttet. Men det skal vel ikke være så altfor stort problem når jeg sitter med en donorbil med alle delene intakte. Hva mener du med omprogrammering? Oppkobling mot pc og debugging og innsending ? Forsåvidt noe som er ganske interessant, jobber som systemutvikler og det går en del i manuelt arbeid i form av å sende AT-kommandoer over RS232 under GNU/Linux.
ALLSTAR Skrevet Juni 21, 2008 Skrevet Juni 21, 2008 du kan jo sjekke ut denne da Kenneth hvis du aldrig får svar fra nazimakten :)'>http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13690918&sid=xz8rdbm-AQ9369717&WT.svl=Link du kan jo sjekke ut denne da Kenneth hvis du aldrig får svar fra nazimakten :)
ALLSTAR Skrevet Juni 21, 2008 Skrevet Juni 21, 2008 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13690918&sid=xz8rdbm-AQ9369717&WT.svl=Link
Sir Hofstad Skrevet Juni 21, 2008 Skrevet Juni 21, 2008 Hvorfor ikke gå samme vei som meg med kompressor og tilpassede deler? Får nok effekt med ok forbruk. Eirik Viste kan forøvrig være rett mann på forumet å snakke med uansett
kenwil Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Skrevet Juli 9, 2008 Hehe, tja - det var det første jeg tenkte på. Men så at prisen kom til å bli såpass høy at effektutbyttet ikke hadde vært verdt det. Spesielt når jeg kan få ting såpass mye bedre med litt mer investering. Forøvrig, jeg har enda ikke fått svar fra BMW Norge etter forskjellene og de har sikkert glemt det av. Har purret to ganger. Akkurat nå ligger prosjektet litt på is, jeg har kjøpt meg ei leilighet som jeg driver og pusser opp. Så det får bli etter det. Ser fortsatt på mobile.de par ganger i uka etter biler som er potensielle kjøpsobjekt - men jeg er veldig kresen og kravstor til det som skal kjøpes så har ikke funnet noe enda. Dessuten er tyskerne så glade i automatkassene sine så det ligger ikke så altfor mange manuellkjørte biler der.
halsen89 Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 Intresant prosjekt, holder på med akuaratt det samme selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå