jensemann23 Skrevet Mars 29, 2008 Share Skrevet Mars 29, 2008 Skulle skifte dempere bak på E36 idag, og da jeg skulle sette på den nye så ble det slik som dette, foringen i nedkant hadde en hylse inni slik at det ble ca 1 cm avstand mellom bærearmen og demperen.. Disse demperene er jo til E36 , og det er vel likt på alle typer? Det blir jo skjevt når det er sånn som dette. Og foringen fra den gamle demperen er mye tykkere i diameter enn på den nye, så jeg kan ikke bytte over heller. Hva skal jeg gjøre? Sage av hylsa med jernsag? Hvorfor er det slik? På den gamle demperen var det ikke noe mellomrom her, den lå helt inntil stålet på bærearmen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Mars 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2008 håper noen kan hjelpe meg med dette, vet ikke om jeg skader demperne ved å kjøre med det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Mars 29, 2008 Share Skrevet Mars 29, 2008 vet ikke vilken mod bilen din er , men det er vel forskjell fra 91 til 92 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Mars 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2008 bilen er en 91 modell 318i, bakdemperne er til en 91 modell 320i. Det skal vel være likt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loffen Skrevet Mars 30, 2008 Share Skrevet Mars 30, 2008 Kommer dette fra en 320 91 modell? Det ligner ikke på min demper. Den er tjukkere nede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2008 kommer fra 320 ja. er ikke originale dempere, men har stått på en 320i 91 modell. har ikke 316-325i like dempere bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2008 ingen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loffen Skrevet Mars 30, 2008 Share Skrevet Mars 30, 2008 Kan du ikke kjøre cross reference på real oem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2008 http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on det skal være likt.. skjønner ingenting jeg.. sjekka på en 320i nå, og den har helt lik innfesting som 318i.. så hvorfor er demperen ulik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerdude Skrevet Mars 30, 2008 Share Skrevet Mars 30, 2008 hvis jeg ikke husker feil så er det forskjell på 4 syl og 6 syl, kjøpte en gang av GS et dempersett til ein 320 og fikk til ein 318 og dette passet overhodet ikke... så like greit å kjøpe til ein 318 om du har ein 318.. billiger og enklere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2008 men jeg sjekket på en 320-bakstilling som jeg har liggende, og det er helt likt som på min 318. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor denne hylsa gjennom foringen er så lang... Jeg kan jo bare kappe den av med jernsag da. Men irriterende likevel. Hullet til bolten er jo like stort, så alt er likt bortsett fra denne lange gjennomføringshylsa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2008 jeg vet det er forskjell på 318 og 320 foran altså, men ser ut som det skal være likt bak... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerdude Skrevet Mars 30, 2008 Share Skrevet Mars 30, 2008 hmm.. skal ikke si det for sikkert, men en ting har jeg funnet ut gjennom en del skruing av bil, alt er der for ein mening.. så jeg har vel kommet til å flytte over hylsa.... vet ihvertfall at framdempere ikke er det samme på 4 og 6 syl motora.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2008 men foringene på den gamle og den nye demperen er av forskjellig tykkelse.. Bolthullet er likt, men jeg kan ikke bytte over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerdude Skrevet Mars 30, 2008 Share Skrevet Mars 30, 2008 hmm... ta kontakt med gutta på strandveien auto imorra... men regner medat du får beksjeom at demperen ser ut til å passe og at alt ser likt ut men er det ikke... trur du sparer deg mye pes med å kjøpe ny demper til ein 318.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå