Gå til innhold

totalstopp ,helt dødt.

wichtom
 Share

Anbefalte innlegg

har en e30 320 som gikk og gikk. parkerte på utsiden av en sjappe herom dagen. handlet og skulle hjem igjen. kinna en gang. startet nesten. så skulle jeg kinne en gang til, så var alt dødt.. ikke noe strøm til noe.. ikke lys, instrumenter eller sentrallås. noen som har en formening om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt sikkert for lite strøm på batteriet. Da kan det enten være feil på batteriet eller med ladinga.

NÅr du får bilen igang igjen måler du spenningen over batteriet. Den skal være over 14 volt. Hvis den er under har du feil på ladinga.

Torfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være kabelsko som ikke sitter skikkelig på plass og det kan være jordingskabel mellom batteri/karosseri, batteri/motorblokk som er løs.

Hvis du hadde strøm nok til at motoren snurra rundt og nesten startet så har nok neppe batteriet tappet seg så flatt kun sekunder etterpå at du ikke engang får lys i instrumenter eller til sentrallås.

Jeg tror ganske sikkert at du har brudd et sted, eventuelt kan du sjekke at det ikke er ledningsnettet til tenningslås/lysbrytere som har brent seg eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm der var den oppe å gikk i gjen. satt til startkabler. 10 sec etterpå virket sentrallåsen. åpnet døra og satt nøkelen i teninga og vred rundt. wrooom. startet på første som om ikke noe var galt. visrket som at strømmen hadde stoppet i en slags "ventil" og med litt s trøm på så gikk strømmen fritt... ikke vet jeg. men nå er den helt normal igjen .

noen som har noen forklaring??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm der var den oppe å gikk i gjen. satt til startkabler. 10 sec etterpå virket sentrallåsen. åpnet døra og satt nøkelen i teninga og vred rundt. wrooom. startet på første som om ikke noe var galt. visrket som at strømmen hadde stoppet i en slags "ventil" og med litt s trøm på så gikk strømmen fritt... ikke vet jeg. men nå er den helt normal igjen .

noen som har noen forklaring??

..umm.. kjør litt til med den så tipper eg at den ikke vil starte igjen etterpå.. eller kubber på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...