Mikaelft Skrevet Mars 30, 2008 Share Skrevet Mars 30, 2008 Tok en test på bilen isted, og det kom opp at jeg skulle koble fra DME (hjernen) i 5 minutt for å så koble på igjen. Men hvor er DME (hjernen), og hvordan kobler jeg fra denne ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Mars 31, 2008 Share Skrevet Mars 31, 2008 Ligger ikke den under dashen a? stor kontakt som draes ut på et eller annet vis. Er i allefall sånn på e30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet April 1, 2008 Share Skrevet April 1, 2008 hvis det er hjernen til motoren, sitter den bak et plastdeksel i motorrommet, højre side. du ser kabler der går inn. styreenheten til resten av bilen sitter ved siden av rattstammen inne i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet April 1, 2008 Share Skrevet April 1, 2008 DME er hjernen til bilen ja... Dette vet jeg veldig godt fordi jeg måtte skifte den og den kosta meg 8500 spenn :S På e46 sitter den i hjørnet ved torpedoveggen på førersiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 1, 2008 Share Skrevet April 1, 2008 Er snakk om e36 (ivartfall fra hva jeg kan skjønne). Da er det slik kbteknik sier. Plastdeksel på høyre side, torpedo (passasjerside med andre ord) i motorrom. Er vell 5 stjerne skruer. Vipp deksel ut, dra litt opp av sporet i bunn. Kontakten drar du enkelt ut av hjernen ved og vippe på metallbøylen for så og "skrå " kontakten litt ut og lirke den til siden så den løsner i sporet på venstre side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå