kanutten Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 hei,er ny på forumet,og med bmw..har et problem med en bmw,som noen kansje har noen tips på fix bilen er en bmw 318i 93 modell. den har stått i garasje i over et år.jeg har fått tilbud på å kjøpe den for en billig penge. vi prøvde å starte bilen i dag,men det gikk ikke.prøvde startgass. for meg virker det som om pluggene ikke gir gnist.jeg skrudde ikke av pluggene.bilen sveiv da den ble kjørt i garasjen,ca 1 år siden. noen som har noen tips,om ting jeg bør se på/sjekke/feilsøke???
bmw520 Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 gå over koblinger, er stor sjans for at d har irra et eller annet sted til tenninga, i og med den gikk fint rundt så er vel polene bra, men rengjør dem også når man først er i gang, er nok en filleting dette.
Mafia Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 Du kan jo altids få feilsøkt computeren. Dersom det er en E36, 318. Så tror jeg vet litt om hva du har opplevd, for min tante har en sånn stående i garagen. Pluggene er alltid lurt å skjekke, for det er som oftest dem. Du finne guilde på internett for hvordan du gjør det, med tanke på gnistmekanismen, og gjording osv. Hva mener du med "bilen sveiv da den ble kjørt i garasjen,ca 1 år siden."? For å få fram mitt poeng, så har jeg også opplevd at 318 er VELDIG kranglete med å starte om den har stått lagret lenge i en garage.
conan Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 Sjekk plugger, skru ut og se at det er gnist, el bytt de. Hvis dette er ok sjekk bensin og luft. Så lenge bilen får dette så skal den starte
kanutten Skrevet April 1, 2008 Forfatter Skrevet April 1, 2008 prøvde å dra ut pluggledningene i går. er det bare å røske å dra? bilen var i daglig drift da den ble parkert i garasjen. vi brukte startkabler i går,bør batteriet også være full ladet? noen spesifikke koplinger rundt motor som jeg bør sjekke angående irring etc?
-Anders- Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Pluggene skal skrus ut med en pluggnøkkel! Sett batteriet på lading.
Mafia Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 prøvde å dra ut pluggledningene i går. er det bare å røske å dra?bilen var i daglig drift da den ble parkert i garasjen. vi brukte startkabler i går,bør batteriet også være full ladet? noen spesifikke koplinger rundt motor som jeg bør sjekke angående irring etc? LOL! Du skal da aldri røske og rive i noe som er i motorrommet. Er dette en e36 eller e30?
kanutten Skrevet April 1, 2008 Forfatter Skrevet April 1, 2008 e36. det er ingen gnist i pluggene..... er det noe startsperre på disse bilene...isåfall hvordan vet jeg om den er "slått" på???
Mafia Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 ok. Men hva har du gjort egentlig? Har du skrudd ut alle pluggene og testet gnisten i dem? Hvor har du feilsøkt strømkretsen? Virker ikke som om jeg vet nok til å hjelpe deg, tror jeg, skjønner ikke helt hva som gjør at du ikke for start. Hva mener du med startsperre? har du ikke nøklene? Skulle gjerne hjulpet, litt bilder og grundigere beskrivelse, gjør sikkert at noen her som har en del peiling, gir deg litt tips.
kanutten Skrevet April 2, 2008 Forfatter Skrevet April 2, 2008 har selvfølgelig nøkler. tok ut den ene tennpluggkabelen og testet for gnist. skal skifte fordeler lokk og rotor,for å se om det hjelper
jensemann23 Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 hvis det er defa alarm så er det nok startsperre ja. men hvis den er aktiv så vil ikke motoren gå rundt på starteren. Jeg har ikke tro på at det er fordeleren, men sjekk da midt-stiften om den er nedslitt. Prøv å ta av batteriet, la det være av i en halvtime. Prøv så igjen. Vet ikke om det hjelper, men du sletter ihvertfall feilminnet.
kanutten Skrevet April 2, 2008 Forfatter Skrevet April 2, 2008 midtstiften? den som sitter i fordeler lokket? går det ann å kjøpe den enkelt`??
Hansh Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 hvis det er defa alarm så er det nok startsperre ja. men hvis den er aktiv så vil ikke motoren gå rundt på starteren. Jeg har ikke tro på at det er fordeleren, men sjekk da midt-stiften om den er nedslitt. Prøv å ta av batteriet, la det være av i en halvtime. Prøv så igjen. Vet ikke om det hjelper, men du sletter ihvertfall feilminnet. En vanlig startsperre sørger vel normalt for slike symtomer som dette? (Har opplevd noen ganger at den har slått inn uten grunn, spesielt med Peugeot).
Fliid Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 For og starte fra scratch, her er det mye innspill på diverse. Men bilen har nå stått ett år, start helt fra starten av og lad opp batteriet over natten (Ta av batterie polene så får du "nullstilt" hjernen i samme slengen) . Nå kan du starte feilsøking. Om starteren går rundt ved og vri om nøkkel, men ikke starter. Da må du skjekke om luft/bensin/tenning er til stede. Alle disse må være til stede for at bilen skal starte. Bensin, skru av mate slangen på dysebru (det er der alle dysene sitter) og kinn. Kommer det bensin der da så kan du anslå pumpe og bensin filter i orden. Luft, skjekk at luftfilter ikke er tett og skjekk at gasspjeld åpner og lukker når du trykker på gasspedal f.eks (Gassjeld huset er der gasswaier er koblet til. Skrur du av gummibelgen som går til luftmålinga så kan du se om gasspjeldet. Starter den hvis du samtidig som du kinner gir moderat gass? Da kan er det store muligheter for at tomgangsregulator har hengt seg totalt. Gnist, start og skjekk gnist ved coil. Er det gnist der så fortsetter du bare videre i " tenningssystemet" til du kommer til pluggene. Gi tilbakemelding og fortell oss hvem av disse 3 tigene som mangler. Jeg har igrunn antatt at starteren går rundt ved startforsøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå