Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ah meget bra :) gratulerer.

Meen forstod jeg det rett nå: du har tappet av kjølevesken også da du skulle fylle på igjen så fikk du bare på 5L ?

Satser på at du ikke tappet av alle 10.5 literne i utgangspunktet da, for om du gjorde det så mangler det litt for å si det sånn.. :P

Skrevet

Takk for det :D Du forstod riktig ja! Fjernet slangene fra radiatoren, tappet alt, inkludert radiatoren, og tok den ut. Jekket bilen i fronten da jeg fyllte på igjen, slik at jeg skulle få ut all luften. Men gikk på som sagt bare cirka 5L... Og bilen gikk slik at termostaten skulle åpne... Var akkurat som om termo'n ikke ville åpne... Er en 82 graders, så skulle liksom ikke være noe problem da.. Jeg skal følge det opp og sjekke om det går på noe mere etterhvert...

Skrevet

Der blir værende endel væske i motoren og da, er egen tappeskru for den. Men hvis du skrur opp den må du ha en ny tettningsskive klar. Den kan(bør) ikke brukes om igjen flere ganger, da den er av metall og former seg første gangen man skrur i pluggen. Bruker man den om igjen er det fare for at den ikke tetter skikkelig.

Men bare du passer på å få luftet skikkelig og følger med nivået så tror jeg dette skal gå bra :) Pass også på å ha et ok blandingsforhold på kjøleveska så du ikke får deg noen ubehaglige overaskelser til neste vinter :P

Skrevet

Da tror jeg nok at jeg skal kjøre med det jeg har jeg :) Har blandet så det skal holde 36 kalde, så jeg håper virkelig det skal holde!! Hehe. Ser ut til at ting er i orden med bilen nå. Går reinere, ryker mindre, og alt virker egentlig mye glattere. Helt usaklig at dette ordnet seg etter fiks av eksos! Men klager ikke jeg :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...