Steffen_82 Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 Hei. Noen som kan anbefale et senkesett til en E46 Touring med M-Tech 2 understell? vil ha bilen 35-40mm lavere framme og ca 20mm bak.. Vil helst ha bare fjærer.. skal ha på 19" felger etterhvert. 8,5 og 9,5" bredde.. takker for svar.. gjeren bilder av biler med M-Tech som er senket..
Steffen_82 Skrevet April 3, 2008 Forfatter Skrevet April 3, 2008 H&R 55/35 fjærer. Takker. burde bli lav med den senken.. regner med dette er med utganspunkt i en E46 uten M-Tech? M-Tech er vel ca 20mm lavere en vanlig E46??
larserso Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 M-tech er 15mm lavere rundt om. Eibach 30/25 er også et veldig bra sett og er ikke så stor forskjell fra originalfjærene mtp. komfort.
Padi Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 H&R 55/35 fjærer. Er skeptisk til H&R. Jeg kjøpte fjærer av de og de senke helt feil på min touring e46. De skulle senke 20mm bak men de senka 35mm. Jeg sendte flere mail til de og de sa at det var rett og at en måtte forvente en hvis feilmargin.Men når jeg sa at 15mm var litt i det drøyeste laget, bare sa de i mellom linjene at det måtte være noe gale med min bil. Etter dette byttet jeg til Eibach og er kjemp fornøyd. Jeg hadde gått for Eibach. Om bilen er M-Tech med orginalt 15mm senk har ikke noe og si. Det er fjørene som senker bilen på en M-Tech. Så hvis du kjøper 20mm senk rundt på bilen vil den ikke senke 35mm totalt (20mm+15mm). Den vil senke 20mm og ikke mere.
Steffen_82 Skrevet April 3, 2008 Forfatter Skrevet April 3, 2008 H&R 55/35 fjærer. Er skeptisk til H&R. Jeg kjøpte fjærer av de og de senke helt feil på min touring e46. De skulle senke 20mm bak men de senka 35mm. Jeg sendte flere mail til de og de sa at det var rett og at en måtte forvente en hvis feilmargin.Men når jeg sa at 15mm var litt i det drøyeste laget, bare sa de i mellom linjene at det måtte være noe gale med min bil. Etter dette byttet jeg til Eibach og er kjemp fornøyd. Jeg hadde gått for Eibach. Om bilen er M-Tech med orginalt 15mm senk har ikke noe og si. Det er fjørene som senker bilen på en M-Tech. Så hvis du kjøper 20mm senk rundt på bilen vil den ikke senke 35mm totalt (20mm+15mm). Den vil senke 20mm og ikke mere. Har du dette senkesette enda? etter di bildene jeg har sett av bilen din med H&R senkesettet så syntes jeg det blei bra stuk på bilen. Har du noen bilder av bilen med eibach fjærene på?? klarer ikke og bestemme meg for om jeg skal ha 40/30 eller 35/35, bilen trenger ikkje så mye senk bake, mest framme. Det virker logiskt ja..
Steffen_82 Skrevet April 3, 2008 Forfatter Skrevet April 3, 2008 H&R 55/35 fjærer. Er skeptisk til H&R. Jeg kjøpte fjærer av de og de senke helt feil på min touring e46. De skulle senke 20mm bak men de senka 35mm. Jeg sendte flere mail til de og de sa at det var rett og at en måtte forvente en hvis feilmargin.Men når jeg sa at 15mm var litt i det drøyeste laget, bare sa de i mellom linjene at det måtte være noe gale med min bil. Etter dette byttet jeg til Eibach og er kjemp fornøyd. Jeg hadde gått for Eibach. Om bilen er M-Tech med orginalt 15mm senk har ikke noe og si. Det er fjørene som senker bilen på en M-Tech. Så hvis du kjøper 20mm senk rundt på bilen vil den ikke senke 35mm totalt (20mm+15mm). Den vil senke 20mm og ikke mere. Har du dette senkesette enda? etter di bildene jeg har sett av bilen din med H&R senkesettet så syntes jeg det blei bra stuk på bilen. Har du noen bilder av bilen med eibach fjærene på?? klarer ikke og bestemme meg for om jeg skal ha 40/30 eller 35/35, bilen trenger ikkje så mye senk bake, mest framme. har funnet noen Cobra fjærer som senker 40/30, men vet ikkje hvor bra disse fjærene er? Det virker logiskt ja..
Padi Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 H&R 55/35 fjærer. Er skeptisk til H&R. Jeg kjøpte fjærer av de og de senke helt feil på min touring e46. De skulle senke 20mm bak men de senka 35mm. Jeg sendte flere mail til de og de sa at det var rett og at en måtte forvente en hvis feilmargin.Men når jeg sa at 15mm var litt i det drøyeste laget, bare sa de i mellom linjene at det måtte være noe gale med min bil. Etter dette byttet jeg til Eibach og er kjemp fornøyd. Jeg hadde gått for Eibach. Om bilen er M-Tech med orginalt 15mm senk har ikke noe og si. Det er fjørene som senker bilen på en M-Tech. Så hvis du kjøper 20mm senk rundt på bilen vil den ikke senke 35mm totalt (20mm+15mm). Den vil senke 20mm og ikke mere. Har du dette senkesette enda? etter di bildene jeg har sett av bilen din med H&R senkesettet så syntes jeg det blei bra stuk på bilen. Har du noen bilder av bilen med eibach fjærene på?? klarer ikke og bestemme meg for om jeg skal ha 40/30 eller 35/35, bilen trenger ikkje så mye senk bake, mest framme. har funnet noen Cobra fjærer som senker 40/30, men vet ikkje hvor bra disse fjærene er? Det virker logiskt ja.. De bildene som du har sett er med H&R fjærene på og det ble ikke pent. Jeg har ikke tatt noen bilder med de nye fjærene på. Det er 30/25mm som er på min nå, men jeg skal sette på senkeskåler framme nå som senker 10mm til. Da er det 40/25mm senk. Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder etter at skålene er på. Eller noen før og etter bilder. Har hørt at cobra fjærene er ganske stive. ikke hvet jeg, har ikke prøvd de.
Steffen_82 Skrevet April 3, 2008 Forfatter Skrevet April 3, 2008 H&R 55/35 fjærer. Er skeptisk til H&R. Jeg kjøpte fjærer av de og de senke helt feil på min touring e46. De skulle senke 20mm bak men de senka 35mm. Jeg sendte flere mail til de og de sa at det var rett og at en måtte forvente en hvis feilmargin.Men når jeg sa at 15mm var litt i det drøyeste laget, bare sa de i mellom linjene at det måtte være noe gale med min bil. Etter dette byttet jeg til Eibach og er kjemp fornøyd. Jeg hadde gått for Eibach. Om bilen er M-Tech med orginalt 15mm senk har ikke noe og si. Det er fjørene som senker bilen på en M-Tech. Så hvis du kjøper 20mm senk rundt på bilen vil den ikke senke 35mm totalt (20mm+15mm). Den vil senke 20mm og ikke mere. Har du dette senkesette enda? etter di bildene jeg har sett av bilen din med H&R senkesettet så syntes jeg det blei bra stuk på bilen. Har du noen bilder av bilen med eibach fjærene på?? klarer ikke og bestemme meg for om jeg skal ha 40/30 eller 35/35, bilen trenger ikkje så mye senk bake, mest framme. har funnet noen Cobra fjærer som senker 40/30, men vet ikkje hvor bra disse fjærene er? Det virker logiskt ja.. De bildene som du har sett er med H&R fjærene på og det ble ikke pent. Jeg har ikke tatt noen bilder med de nye fjærene på. Det er 30/25mm som er på min nå, men jeg skal sette på senkeskåler framme nå som senker 10mm til. Da er det 40/25mm senk. Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder etter at skålene er på. Eller noen før og etter bilder. Har hørt at cobra fjærene er ganske stive. ikke hvet jeg, har ikke prøvd de. Var nokk med H&R settet ja.. vises vel kansje ikke så godt på bildene hvordan bilen ble. ok. 25mm høres ut som passelig senkning bak, skal jo være mulig og laste litt i bilen også.. hva heter dette eibach settet ditt? hadde vært kjekt med noen bilder, så får man se hvordan det blir. ok, Vil ikkje ha bilen så veldig mye stivere, skal jo gå ant og kjøre langtturer med også..
AndersM Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 50/40 pluss senkeslåler! har hatt 4 voksne i bilen med bagasje og 19x9.5 bak og det subba ikke skulle gjerne hatt bilen min 10mm lavere hele veien.. sånn 70/50
Steffen_82 Skrevet April 3, 2008 Forfatter Skrevet April 3, 2008 50/40 pluss senkeslåler! har hatt 4 voksne i bilen med bagasje og 19x9.5 bak og det subba ikke skulle gjerne hatt bilen min 10mm lavere hele veien.. sånn 70/50 hmm. frista m d ja, men vil helst slippe å bytte dempere. hehe.. finn fram vinkelslipern å kapp en runde..
AndersM Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 trenger jo ikke å bytte demperne du da! har jo korte dempere du! ellers kjøp 50/40 nå også får vi bestille justerbart til vinteren hehe
Padi Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 50/40 pluss senkeslåler! har hatt 4 voksne i bilen med bagasje og 19x9.5 bak og det subba ikke skulle gjerne hatt bilen min 10mm lavere hele veien.. sånn 70/50 Hmmm hvilke dekk har du bak da. Jeg kjører med 255 på 9,5 x 19" og den subba med 35mm senk, men med 25mm senk skjer det nesten aldrig. Du må ha valsa en god del du da.
Rabies Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Steffen_82: Jeg har cobra 40/30 på min (riktignok en e36 compact, men det gir et inntrykk av hvordan det ser ut. 225*45*17 forann, 235*40*17 bak Padi: Cobra fjærene er ikke så veldig stive, men det blir ganske stivt hvis man følger opp med dempere også. Men det er bare gull;)
Steffen_82 Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 Steffen_82: Jeg har cobra 40/30 på min (riktignok en e36 compact, men det gir et inntrykk av hvordan det ser ut. 225*45*17 forann, 235*40*17 bak Padi: Cobra fjærene er ikke så veldig stive, men det blir ganske stivt hvis man følger opp med dempere også. Men det er bare gull;) Ok. lurer litt på hvordan disse er i kombinasjon med M-Tech understell. Cobra som senker 40/30 koster jo bare 1700kr, er billigt det. tenkte og kjøre med 255 dim bake. burde vel gå bra uten subbing da.. mener og huske at AndersM har 235 dekk bake..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå