Gå til innhold

ABS + Antispinn varsel lyser! (E39-2000)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoi

I påske startet ABS + Antispinn symbolet å lyse også etter at jeg har begynt å kjøre, og er deaktivert.

Så bel det borte, så har det kommet igjen, nå hele tiden.

Hva kommer dette av?

takk på forhånd for svar!

M

Skrevet

abs føler som driver og fjusker eller dårlig kontakt i en av abs kontaktene.

kan oxo ha noe med den som styre anti spinn på bilen den sitter på venstreside inn under inner skjermen rett ved fløyten

• 1 year later...
Skrevet

Jeg har liggnende problem på min 97`520i touring, både antispinn og abs-lampe lyser. Disse begynner å lyse når jeg kjører over fartsdumpler eller hull i veien f.eks.

Da kan jeg bare slå av bilen, så virker det som om den nullstiller seg igjen. For lampene lyser da ikke når jeg kjører igjen da.

Men burde ikke disse feilkodene lagres i minnet til man eventuelt tar en diagnose? Er vel slik at det ligger lagret fram til man har hatt null symptomer iløpet av 20 start/stopp?

Skrevet

Som nevnt over, nesten sikkert en sensor. Ta en diagnose så ser du raskt hvilken. Hvor holder du til?

Det har skjedd med meg før. Tok diagnose program og deet viste seg at jeg måtte skifte en sensor på en av bremsene mine.

Sensoren på bremsene har ikke noe med dette å gjøre.. mulig du hadde slitte bremser eller så blander du med at du skiftet en omdreiningsføler :)

Skrevet
Jeg har liggnende problem på min 97`520i touring, både antispinn og abs-lampe lyser. Disse begynner å lyse når jeg kjører over fartsdumpler eller hull i veien f.eks.

Da kan jeg bare slå av bilen, så virker det som om den nullstiller seg igjen. For lampene lyser da ikke når jeg kjører igjen da.

Men burde ikke disse feilkodene lagres i minnet til man eventuelt tar en diagnose? Er vel slik at det ligger lagret fram til man har hatt null symptomer iløpet av 20 start/stopp?

Hadde samme problemet på min 525-02

men hos meg var det styrvinkelsensoren som va ødelagt.da kunne jeg kjøre en stund så kom både abslyse og antispinn lyset på,men når jeg stoppet bilen og startet igjen så va det borte.

Skrevet

men hos meg var det styrvinkelsensoren som va ødelagt.da kunne jeg kjøre en stund så kom både abslyse og antispinn lyset på,men når jeg stoppet bilen og startet igjen så va det borte.

Høres ut som likt problemn som på min bil!

Var dette store greier å bytte eller? Må vel nesten ta diagnose for å få vite det helt 100%........

Skrevet

Høres ut som likt problemn som på min bil!

Var dette store greier å bytte eller? Må vel nesten ta diagnose for å få vite det helt 100%........

Ja er nok best og ta diagnose da,nei er ikke no problem og bytte den men den må kodes.

Skrevet

Jeg har byttet på E39 og flere mercedes uten å kode noe som helst... men kanskje bare vært "heldig".. Den står jo i nullposisjon når du får den?

• 1 month later...
Skrevet

styrvinkelsensor er en sensor som sitter på rattstammen og skal lese hvordan du har rattet, ifm DSC.

det hender, at dette går uten å kode denne, men det er sjelden. sett den på, ratt fult ut til venstre og så til høyre. en gang. om den greier å hente seg inn så skjer det da.

trådstarters bil, som trolig er en pre facelift iom 2000 mod (om den er prod før sep) tror jeg ikke kan ha styrvinkelsensor.. har den asc eller dsc?

ergo er det nok en sensor. les feilminnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...