Gå til innhold

Bilen går varm, hjelp:.


Path
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen min(316i) går varm veldig fort! han kjøre sånn 200m før jeg må stoppe å la den kjøle seg ned i 10min før jeg kjører 200m til og samme runden igjen. Har bytta fronten og radiator og vifte på bilen min. Ble ferdig i natt kl 4. SÅ jeg har ikke fått sjekka det ut no særlig, men ja takk til tips :)

Bilen går varm VELDIG fort. Kommer kaldluft når jeg skrur på varmlufta inni bilen. Øverste og nederste røret fra radiatorn til motorn blir VELDIG varme(øverste blir varmest)

Det jeg tror det kan værer er: For lite kjøleveste i radiatorn? for lite olje i motoren? vannpumpa? galt med termotaten?

I need help:P

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du bytta radiator? Jeg tror du har luft i kjølesystemet. Fyll opp ekspansjonstanken, parker bilen i en bratt oppoverbakke med fronten opp, åpne lufteskruen(den plastskruen oppå eksp.tanken)rus motoren litt mens du "melker" på den øverste slangen mange ganger. Altså klemmer på den. Varmeapparatet skal stå på fullt(varmt). Hvis ikke dette hjelper så kan det være at termostaten ikke åpner, så da må den byttes. Du kan teste den ved å ta den ut og legge den i kokende vann og se om den åpner. Ellers så er det nok vannpumpa. Men siden du sier du har bytta radiator så setter jeg en knapp på luft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jensemann23. Nei.. Det er sikkert mulig, men grulig tungvint.

Det er en veldig enkel måte og gjøre dette på.

Skru av påfyllingskorken.

Skru opp lufteskruen. Skru opp tappeskruen til det er tomt.

Skru igjen.

Fyll på kjølevæske i påfyllingshullet til det renner over der utluftingsskruen står.

Skru på påfyllingslokket først.

Skru på utluftingsskruen.

Tutu og kjør.

Altså, smekk fult er det nå, men dette regulerer seg. Fyll etter når nødvendig. (som regel dagen etter eller senere på kvelden om du gjør jobben på morgenen)

Edit; Varmeapparatet må selvfølgelig stå på full guffe og spiker : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemer med min.

Det var vannpompa som var gåen. Sjekk den + termostat.

Nesten sikker på at det er vannpompa som er ødelagt!

Mye jobb å bytte vannpumpe på 316I? Må vel ikke av med kjede etc? Isåfall hvordan gjøres det. Aldri vært borti BMW, kjede, vannpumpe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...