AlXz Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Hey! Lurer på hvor blinklys rele-et sitter i en E36..? Noen som kan fortelle meg hvor på rele-et jeg skal koble styrestrøm for venstre, og hvor for høyre side av blinklys..?
-Shark- Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Den sitter i sikringsboksen i motorrommet, et grønt rele. Sett på varselblink, og se i boksen- da hører du det klikke.
AlXz Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 Ok.., Hvor er det best å trekke ledninger fra "sparkepanelet" (under ratt..) og til motorrommet da..? Bør ledningene isoleres noe ekstra ? EDIT: En ting til.. Hvor er det best å ta strøm fra til f.eks en alarm? Er egene sikringer på ledningene, så trenger vel ikke legge opp noen nye i sikringsboksen?? (Evt. legge sikringene i boksen ..) Thx
Fliid Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Er hull under / ved rattstamme. Gummi propper. Bruk de. ledningen bør være isolert selvfølglig, men ikke noe ytterligere enn hva de er levert med. Så lenge du ikke skal legge de rett på blokka osv. osv. Ekstremt ugjestmildt miljø med andre ord. : )
Sir Hofstad Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Hei igjen! Som fortalt tidligere installerer vi alarm under deksel ved rattstamme feks, og henter det vi trenger der. Lettere å koble på nødblink seff... Forstår du ikke koblskjema vil jeg anbefale å få noen som kan det til å montere fordi det ellers blir mye jobb, og rive seg i håret
Hoem Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 I min E34 var det en tvers igjennom idiot med 4. i promille som må ha laget ledningsnettet, jeg selv er elektriker/automatiker og klarte å bruke en halvmeter med ledning for å få gjort slik at man kan skru av alt av lys, han som hadde gjort det tidligere trengte 3 rele, tror det ble 12 m med ledning til overs. Helt latterlig hvor gale vanskelig noen uten peiling kan gjøre det..
Sir Hofstad Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 I min E34 var det en tvers igjennom idiot med 4. i promille som må ha laget ledningsnettet, jeg selv er elektriker/automatiker og klarte å bruke en halvmeter med ledning for å få gjort slik at man kan skru av alt av lys, han som hadde gjort det tidligere trengte 3 rele, tror det ble 12 m med ledning til overs. Helt latterlig hvor gale vanskelig noen uten peiling kan gjøre det.. ?
AlXz Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 Hei igjen!Som fortalt tidligere installerer vi alarm under deksel ved rattstamme feks, og henter det vi trenger der. Jupp.., men henter alt der,,? Trenger nesten ingen ledninger fram i motorrom da..? Men strøm?? Høytalern/Sirena skal jeg nok ha i motorrom.. Skal nok få til denne monteringa selv Men er jo mye lettere om jeg får noen tips herfram om diverse plasseringer av ting enn å måtte lete etter alt selv...
Sir Hofstad Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Kom på nå at jeg ikke rak å svare på siste PM din. Ja henter alt i området der, og har alt du trenger. Untatt ledn til sirene.
AlXz Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 Kom på nå at jeg ikke rak å svare på siste PM din.Ja henter alt i området der, og har alt du trenger. Untatt ledn til sirene. Nice Men strøm.., er det en tykk ledning å ta fra der..? Rett fra batteriet, eller noe sikring på den..?
Sir Hofstad Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Du kobler bla gjennom tenningslås, og der er det strøm.
AlXz Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 Du kobler bla gjennom tenningslås, og der er det strøm. Ja.., men denne strømmen er vel egentlig beregnet for noe annet? Er vel en sikring mellom den og batteriet, så bør vel heller legge opp en egen kurs..?
Sir Hofstad Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Vet ikke hva jeg skal si. Vet du ikke hvordan ledningsnett er kan det være en utfordring av de store å koble seg inn på. Er ikke noe negativt men tror det mangler de nødvendige forutsetninger for å forstå og koble opp dette.
AlXz Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 Vet ikke hva jeg skal si.Vet du ikke hvordan ledningsnett er kan det være en utfordring av de store å koble seg inn på. Er ikke noe negativt men tror det mangler de nødvendige forutsetninger for å forstå og koble opp dette. Har ikke hatt til til å studere skjema ennå.. Men det jeg tenkte på er at det er dumt å stjele for mye strøm fra et sted om det skal brukes mye strøm derfra til flere ting samtidig. Men får vel studere flere skjema...
Sir Hofstad Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Første du kan gjøre er å nappe av deksel rundt rattstamme, så ser du det går ledning ihvertfall 2,5/3 kvadrat fra tenningslås... Og å koble seg inn på den stjeler IKKE strøm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå