Gå til innhold

Bandpass i E46

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal bygge anlegg i bilen, der jeg skal ha 2x12" RF subber i bagasjerommet.

Har hørt at jeg burde lage bandpass-kasse, og i mitt tillelle porte lyden igjennom hattehyllen.

Jeg vil helst bygge en kasse innerst, og lage en "vegg" som gjør at det ser bra ut, pluss at jeg har plass til overs. Legger ved ett bilde av en måte jeg kunne tenke meg å gjøre det på.

Om noen har tips (og helst bilder), kom med det! Vil gjøre det så lett som mulig, i MDF selfølgelig, og vil ha god lyd! :)

k2jsasor3gh9qlmolrvb.jpg

Er ikke helt sikker på hvordan dette er bygd opp på innsiden av veggen. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har bygd båndpass-kasse i e46 med porting gjennom hattehylle?

Litt tricky bil å bygge båndpass i.. I mine øyne har du 2 valg:

1. Bygge en kasse med 3 rom.. Rommet i midten porter du opp hattehylla. Problemet er at du da må lage hullet i hattehylla selv. Du kan ikke bruke f.eks hullene der orginal høytalerene har stått.

2. Bygge en kasse med 2 rom bakerst til hver sub og et rom fremst som subbene spiller inn i. Da kan du porte på hver side av det fremste rommet opp i orginal hullene. Problemet er at dette er en mye vanskeligere kasse å bygge og regne effekt ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har bygd båndpass-kasse i e46 med porting gjennom hattehylle?

Litt tricky bil å bygge båndpass i.. I mine øyne har du 2 valg:

1. Bygge en kasse med 3 rom.. Rommet i midten porter du opp hattehylla. Problemet er at du da må lage hullet i hattehylla selv. Du kan ikke bruke f.eks hullene der orginal høytalerene har stått.

2. Bygge en kasse med 2 rom bakerst til hver sub og et rom fremst som subbene spiller inn i. Da kan du porte på hver side av det fremste rommet opp i orginal hullene. Problemet er at dette er en mye vanskeligere kasse å bygge og regne effekt ut av.

Har nå sett en del bilder av båndpass i BMWer. Og må si at det er igrunnen bare å være kreativ. Men jeg vil ha innspill fra folk som faktisk har slike kasser, og vet hva som fungerer best.

Jeg har sett mange som har bygd en kasse på hver side, der de har 2 rom og bassen spiller oppover mot hattehyllen, og portet gjennom høytttalerhullene.

Men som du sier, det er vel meget vanskelig å beregne volum på kassene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde da ikke være noe problem å lage dette. Ville brukt anbefalt kasse volum fra RF siden båndpasskasser er ganske følsomme på volumet. Lager en vanlig lukket kasse med glass i bakplaten. Denne kassen spiller inn i en portet kasse som har refleks rørene opp i hatthyllen. :) Easy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...