Torgeir Skrevet April 5, 2008 Skrevet April 5, 2008 Er en 1994 bmw 320i gått 197 000km. Rasler fra kjede og tikker i ventiler. Byttet strammere til kjede i høst. Kjører syntetisk 5W 40 olje. Hvilken olje kan eg bytte til for å få opp oljetrykket? Er delsyntetisk 10W40 noe å sats på?
Torgeir Skrevet April 5, 2008 Forfatter Skrevet April 5, 2008 Må vere noen her med god kjennskap til olje som kan fortelle meg hvilken olje eg skal bruke for å få opp oljetrykket....
Sir Hofstad Skrevet April 6, 2008 Skrevet April 6, 2008 Får ikke opp trykket, men ville byttet til kvalitetolje som Castrol.
Glenno Skrevet April 6, 2008 Skrevet April 6, 2008 qmi rensen kan også være noe tenke på. Iallfall hjalp dette litt på en m40 jeg hadde litt tikking på.
Glenno Skrevet April 6, 2008 Skrevet April 6, 2008 På min m50b20 er det ut ifra ETK nr 6 som må byttes. Dette er en slags bolt som blir slitt. Denne bolten til 37 kr selges ikke løst men må kjøpes som kit/pakke sammen med noen ringer de har funnet ut skal gjøre forbedringer på vanos problematikken på m50 motorene. Om du søker litt f,eks her på bimmers, bmwccn vil du finne noen tråder om dette. Om du har tenkt bestille deler be om denne bolten så får du sikkert beskjed om hvilke andre deler du også trenger. Håper dette kunne være nyttig opplysninger. Mvh Glenn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå