Gå til innhold

Carsoft-->Module does not respond!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har nettopp skaffet meg carsoft til bmw, og når jeg bruker diagnoseverktøyet, står det "Module does not respond" på hvert element som blir testet. Tenningen står riktig i og alt av kabler er riktig koblet.

Er det noen som har vært i samme båt og har funnet en løsning?

• 2 months later...
Skrevet

Du får altså ingen med Status OK på ?

Pass på at batterispenningen er god, gjerne sett på en 10A lader mens du holder på.

Kan også være at versionen du har ikke fungerer. PM så skal jeg gi noen tips.

Skrevet

Tror ikke vi får opp mer vi som har gamle M20B25'er. For jeg får opp akkurat det samme som deg, og vet om en hel del flere med 325/525 som heller ikke får opp mer enn Status OK på DME.

Skrevet

Jeg får hive meg på denne tråden, dog mitt problem er annerledes. Fikk Carsoft programmet samt den svarte boksen og diverse kabler. carsoft 6.5. sitter på en windows 98SE laptop. Når jeg skal til og kjøre full diagnose (uansett hva jeg prøver så får jeg samme feilmelding) "Programmet har utført en ulovlig operasjon og vil bli avsluttet" , noen med en idè hva som kan være galt? Trodde det skulle fungere med 98Se.

Skrevet

jeg får opp module not respond på de enhetene jeg ikke har på min bil!

ellers får jeg status ok evt status error på de jeg har..

hvilken type bil har du prøvd dette på?

Skrevet
Hei! Har nettopp skaffet meg carsoft til bmw, og når jeg bruker diagnoseverktøyet, står det "Module does not respond" på hvert element som blir testet. Tenningen står riktig i og alt av kabler er riktig koblet.

Er det noen som har vært i samme båt og har funnet en løsning?

Du skal få opp DME som er motorstyringen. Det er det eneste som er på så gamle biler. Selv E34 og E36 (ihvertfall i starten) er det meget begrenset hva man får lest av. E38/E39/E46 er det en god del mer moro på.

Jeg får hive meg på denne tråden, dog mitt problem er annerledes. Fikk Carsoft programmet samt den svarte boksen og diverse kabler. carsoft 6.5. sitter på en windows 98SE laptop. Når jeg skal til og kjøre full diagnose (uansett hva jeg prøver så får jeg samme feilmelding) "Programmet har utført en ulovlig operasjon og vil bli avsluttet" , noen med en idè hva som kan være galt? Trodde det skulle fungere med 98Se.

Prøv å gå inn i programfolderen (eks C:\Program Files\Carsoft\BMW) og kjør carsoft65bmw.exe, evt. test de andre .exe-filene (antar du har cracka versjon av softwaren).

Skrevet

Windows 98 var og er ikke noe solid operativstystem. Bytt det ut ned windows 2000. Bruker windows 2000 på en gammel bærebar med carsoft. Det futter kjempebra.

Skrevet

Det fungerer nå. 98 Second Edition er vell en mer stabil versjon enn opprinnelige 98. Jeg har SE. Men så langt mine datakunnskaper rekker så fungerer det nå, og jeg sier meg fornøyd med det ; )

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg har prøvd å ta diagnose på en 1989 e30 318, og en E36 1998 mod 318. Får bare "Module does not respond" på alt den tar diagnose på.. Ingen med "Status OK".

Kanskje det har noe med at bilene er chippet? Den nyeste bilen er chippet vet jeg, men er ganske sikker på at den andre er det også.

Har prøvd både cracka versjon av programmet og det orginale programmet som fulgte med, men det orginale programmet bare lukker seg når det blir startet en diagnose, og gir en feilmelding; "Programmet har utført en ulovlig operasjon og vil bli avsluttet". Bruker Windows XP.

Skrevet

Skal ikke gjøre noe om bilene er chippet, om det ikke står noe om dette fra fabrikaten på chippen.

Kan hende at på den 98 mod er det odb 2 og dermed er det veeeeldig viktig at programmet er lagt inn riktig. Har noen linker her, pm så får du.

Skrevet

Prøvd mens du hadde bilen igang (ikke bare i posisjon 2)?

På den E36-en prøvde du ODB 2 pluggen, eller 20pins-kontakten i motorrommet?

Det er 20-pins kontakten i motorrommet som skal brukes.

Jeg har best erfaring med diagnosen på min bil når motoren er i gang.

Skrevet

Husk å legg inn Carsoft SP1, jeg måtte det før det fungerte på min bil.

Sett nøkkelen i pos 2 og kjør diagnose, det er noen moduler den som regel ikke finner fordi bilen din sannsynligvis ikke har de, men mesteparten skal dukke opp.

Skrevet

Har også lagt inn CarSoft 6.5, og denne fungerer fint. Prøver jeg å legge inn ServicePack 1.1 får jeg problemer med kopibeskyttels (feil 213).

Hvordan får du lagt inn CarSoft SP1 som fungerer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...