Gå til innhold

resetting av service og olje skift lysa + airbag lys


kukkhue
 Share

Anbefalte innlegg

Resette olje gjør du enkelt ved å jorde pinne 7 i diagnosekontakta di. Skru på tenninga og vent 15 sek. Ved service indikasjon venter du ytterligere 15 sek.

Ang airbag kan det være sensoren i setet som gått.

På min gamle begynte lyset å lyse etter at jeg hadde hatt ut setet. (tatt av kontakta under setet.) Dette må man nok på verksted for å resette desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resetledningen lager du av:

30cm ledning på 1,5mm2 eller liknende. Ikke bruk for tynn ledning

1 Klo som kan feste seg på karosserideler

1 Kobberspiker eller liknende på ca. 3mm diameter og 2cm lang

Etter at denne ledningsgreia er lagd er du egentlig klar.

Spissen som er på 3mm diameter skal plugges i Pin nummer 7 i Data Connectoren og Klo'en på jord/karosseri.

For BMW med 15 Pins Data Connector:

Plugg på Klo'en på Jord/Karosseri og spissen i Pin 7 i Data Connectoren. Sett tenningen på posisjon 2(på den posisjonen hvor motoren ikke starter, men alt det elektriske er på)

Hold denne posisjonen i 3 sekunder for å resette olje intervallet

Eller hold denne posisjonen i 12 sekunder for service intervallet.

Du må sitte inni bilen å se på at service lampene resetter seg for du må sette tenningen på posisjon 0 etter at hver enkelt har resettet seg.

Du må sette tenningen på posisjon 0 etter hver enkelt intervallreset ellers vil intervallene komme feil i fremtiden. Vær mest mulig presis med å sette tenningen på posisjon 0 etter at du har sett at intervallet har resettet seg.

Her er tidene:

3 sekunder for Oljeintervallet

12 sekunder for Serviceintervallet

For BMW med 20 Pins Data Connector:

Her resettes intervallet når du fjerner spissen fra Pin 7 i Data Connectoren. Så her må du inn og ut med spissen etter gitt tid for å resette intervallene.

Du setter tenningen på posisjon 2 og så setter du Klo'en på Jord/Karosseri og spissen i Pin 7 i f.eks 3-4 sek for oljeintervallet og så tar du den ut. Så setter du tenningen på posisjon 0 igjen. Hvis du vil ta serviceintervallet så kan du gjøre det etterpå. Men ha allti tenningen på posisjon 0 mellom hver. På BMW'er med 20 Pins Data Connector er det ikke så farlig om du ikke er helt presis på sekundet.

Her er tidene:

3-4(3,25) sekunder for Oljeintervallet

11 sekunder for Serviceintervallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heeelt sikker på at du jorda 7'ern? Er den i "gapet".

Sørg for ordentlig jording. Mutterne som holder støtdemperen i tårnet pleier å være gode nok.

På med ledningen. Sett på tenninga og vent til fem grønne lys lyser.

Har du bil med klokkesymbol vil det forsvinne først, så må du ta en runde til for å få fem grønne lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Noen som vet hvor jeg finner denne Data connectoren på en e46 316 2003mod touring?

Er ikke lik som på min +det er så vanvittig mye deksler osv så tenkte og spørre før jeg begynner å skru av alt..

Sitter ikke den oppe ved batteriet a? Mener den gjør det på min i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner den ikke oppe ved batteriet nei..

Noen som har et bilde og vise til? :)

Den connectoren det er snakk om før her er denne, men tror ikke denne prosedyren som er beskrevet før her går på E46. Er i alle fall slik på min men vet ikke det er slik på alle E46

67nubawj7bikijy3azdo.jpg

Eneste andre connectoren jeg vet om er denne. Den sitter under rattet. Tror det sto OBC men vet ikke hva den brukes som.

rav6p0m0d86ym7wyr6cx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...