Lars Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Skrevet Mars 8, 2009 Er du full ? Men du e fan te å skrive tror denne nykkingen er normalt eg. Stram litt på gasswireren kanskje den e litt slakk. Min nykker også, men kun når eg er litt tung og ubestemt på gasspedalen. Hehe, har skrevet på fylla før jeg.. På både den ene og den andre måten. Hmm.. ja det kan jo godt hende at det er "normalt" i den forstand at det ikke er et veldig ukjent problem? Men det kan da ikke vere sånn det skal vere? Bilen min var ikke sånn når jeg kjøpte den for snart 3 år siden.. Har kommet gradvis, og noen dager er det verre enn andre.. Bilen skal på service snart uansett, så får snakke med BMW-folka da, og høre om de har noen gode idéer..
Tor e46 Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 Har selv problemer med "dødgang" i drivverket.. Gikk faktisk så langt at jeg bytta diffen for og så få bekreftet at det ikke var den som var problemet! Etter dette har jeg fundert mye om hva det kan være. Når jeg har hatt bilen på bukk har jeg kjent på akslinger, det jeg hører/kjenner er en slakk som enten kommer fra mellomaksling eller girkasse, eller som nevnt her så kan det være svinghjulet.. Er det noen her som har dette problemet eller vet noe om hva det kan være? Super Takksam for alle som måtte gidde å komme med litt info om hva det kan være! Mvh Torstein.
Tor e46 Skrevet Juni 5, 2009 Skrevet Juni 5, 2009 Hmm, noen her som har hatt slakk i drivverk og byttet svinghjul? så film på youtube om akkurat dette svinghjulet og i å med at det er to delt med fjærer som skal "dempe" belastningen så er det absolutt en mulighet for at disse kan bli dårlige/brekke å gi en slakk i drivlinjen.. er jo egentlig lite sansynlighet for at det kan bli så mye slakk i kassa uten at det oppstår ulyder! Har gått over drivverket mitt uten å egentlig bli så mye klokere, eneste jeg har kommet fram til er at slakken på bilen min sitter mellom motor og mellomaksel så da er det vel ikke så usansynlig at det nettopp kan være svinghjulet tenker nå jeg! Kjære BMW godtfolk kom med innspill!
MariusW Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Jeg har akkurat samme "problemet". Hvis jeg trykker på gassen i lavt gir (Høyt turtall) i feks rett fram eller nedoverbakke så får jeg et lite nykk før den begynner å ta.. Dette hvis jeg trykker litt fort. (ikke nødvendigvis bånn gass) Men jeg får jo akkurat samme nykket når/hvis jeg slipper gassen i et raskt rykk. Er dette samme problemet du opplever?
Tor e46 Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Samme problem ja, hører lyden veldig godt hvis jeg rygger å trår inn clutchen da får jeg en klakkelyd som man hører veldig tydelig kommer fra området rundt girkassa. Håper det ikke er kassa men heller noe som f eks svinghjul, får da er det bare å skaffe seg et pent brukt å bytte det sammens clutchen.
appen Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 alle gir utenom 4. gir? Kan være girkassa. Sjekka alle motor fester?
Tor e46 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Hos meg er det spessielt i revers å 1-2 gir men bare hvis kjøringa mi blir litt "hakkete" kassa generelt er helt fin ingen ulyder å fin og gire med.. men har du vært borti kasser som har blitt slarkete??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå