Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skifta til sommer dekk i helgen, og det viste seg at sommerfelga ikke stakk så langt ut som vinterfelga. Syntes impresset på vinterfelga så penere ut så jeg vurderer å kjøpe noen spacere og sette på. Så Biltema hadde to alternativer med forkjellig tykkelse.

På vinterfelga var det ET 34 mens på sommerfelga ET47. Noen som vet hvor mye det har tilsvarer i mm?

Er dette bare å sette på eller må jeg ha lenger bolter f.eks?

Skrevet

skal du space mer enn 5mm. så må du sikkert bytte bolter også.

Men spørs hvor lange dem du har nå er da

Bare og måle litt det, men sørgfor at du har minst 5-6 turn på bolten ifra den tar tak i gjenger og til den er helt innskrudd.

Skrevet

ET (inpress) måles i millimerter, så om det er f.eks et34 så er det 34mm fra senter av felgen.

Skrevet
ET (inpress) måles i millimerter, så om det er f.eks et34 så er det 34mm fra senter av felgen.

Men da burde jo sommer felgene stikke lenger ut. Er jo høyere tall på sommerfelgene ergo større avstand ergo lenger ut.

Har jeg misforstått nå? :roll:

Skrevet

Men da burde jo sommer felgene stikke lenger ut. Er jo høyere tall på sommerfelgene ergo større avstand ergo lenger ut.

Har jeg misforstått nå? :roll:

Ja, du har misforstått. Blir stikk motsatt : ) Henger du ikke helt med så tegn på ett ark eller noe, så skjønner du det skal du se : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...