thorern86 Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 er det noen som vet eksakt hva som er forskjellen på disse? begge er jo 2.5 l. så hadde vært artig å vist. å hva anbefaler folk? skal bytte ut motoren i 318ti compact`n min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 M50b25 har blokk i stål og topp i alu, mens m52b25 er en nyere motor og har også blokka i aluminium. M50 ble vel produsert i fra 91-94 og m52 ifra 95 til 98? grovt regnet. m52 motorene har vel også smidde stempler. Forskjellen i effekt, 170hk (m52) og 192hk på m50 er at m50 motoren har et større innsug enn m52b25 motoren, da insuget på m52 hindrer motoren i å puste godt nok på høyere turtall. Dog er det en populær mod å skifte ut m52 manifoldet til m50 og få ut de ekstra hestene. m52 manilfoldet gjør at du får et litt bedre bunndrag på de lavere turtall da. m50 trenger heller ikke nødvendigvis å ha vanos, det kom vel 93-94 mener jeg. Motoren heter da m50TUb25. Mens alle m52 motorene har enkel vanos. Ved bytte av motor så (tror) jeg at m50 er et enklere bytte ettersom det er litt trøbbel med EWSII startspærra som er på m52 (95+mod) motorene, men om du har en bil etter 95 så skal det vel være plug and play. Det var vel det meste tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kanakas Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 Har et spørsmål ang bytte av motor også... vurderer sterkt å sette i en m50/m52 motor i min 88 mod e34 men mange sier dette vil være vanskelig å få til å fungere??? m50 maskinen er jo egentlig en ganske "straight forward" å enkel konstruksjon ettersom hva jeg har forstått så lurer egentlig på hva komplikasjoner jeg nødvendigvis vil støte på? bilen er en e34 520iA 88 mod. andre tips å triks ang bytte blir høyt verdsatt også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorern86 Skrevet April 7, 2008 Forfatter Share Skrevet April 7, 2008 da blir det 323i! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 328-motoren , er den også 2,5 liter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SondreLM Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 Nei, det er nok 2.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 Alle M52 har ikke enkel vanos, som nevnt over her. Min M52TUB28 har dobbel vanos (technical update i 99). Men, den kom aldri i E36 heller, så på en måte har Lian rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet April 8, 2008 Share Skrevet April 8, 2008 Jojo, var de uten TU jeg tenkte på Har et spørsmål ang bytte av motor også... vurderer sterkt å sette i en m50/m52 motor i min 88 mod e34 men mange sier dette vil være vanskelig å få til å fungere??? m50 maskinen er jo egentlig en ganske "straight forward" å enkel konstruksjon ettersom hva jeg har forstått så lurer egentlig på hva komplikasjoner jeg nødvendigvis vil støte på? bilen er en e34 520iA 88 mod. andre tips å triks ang bytte blir høyt verdsatt også Tror da ikke en m50/m52 motor skulle by på så veldig til problemer i en e34, da de kom orginalt med dette noen år senere. m50 er vel sikkert plug and play om du bruker m50 motorfester og skifter hele drivlinja. (correct me if im wrong). Mulig m52 blir litt mer prakk pga startsperra, vet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå