niklas77 Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 Ønsker å skifte front-blinkers jeg har nå da de dugger (uorginal). Mener de er av merke Sonar eller noe slik... Noen som har ett godt tips på en modell som IKKE dugger og har bra passform ? Helst blankt/sort glass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet April 8, 2008 Share Skrevet April 8, 2008 F.eks. www.gsbildeler.no har en del å velge i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklas77 Skrevet April 8, 2008 Forfatter Share Skrevet April 8, 2008 F.eks. www.gsbildeler.no har en del å velge i Ja, det er nettopp det som er problemet, alt for mye å velge i Lurer derfor på om noen har erfaring med noen av de ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet April 8, 2008 Share Skrevet April 8, 2008 Jeg kjøpte mine blinklys derfra, og dem dugger... og ja, det er sonar.. så pass på hva du kjøper der. er sonar i bøtter og spann der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklas77 Skrevet April 12, 2008 Forfatter Share Skrevet April 12, 2008 Jeg kjøpte mine blinklys derfra, og dem dugger... og ja, det er sonar..så pass på hva du kjøper der. er sonar i bøtter og spann der. Jeg var en tur hos BMW idag og forhørte meg ang pris på originale, de kostet 910,-. Ifølge de kunne de heller ikke gi noe garanti for at de ikke ville dugge, de sa mange glass gjorde det, rett og slett........ Noen som har prøvd å borre hull i lyktene for å drenere ut fuktighet ? Evnt. silikon mellom pæreholder og lykten ? Gir det noen bedring ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet April 12, 2008 Share Skrevet April 12, 2008 Ifølge de kunne de heller ikke gi noe garanti for at de ikke ville dugge, de sa mange glass gjorde det, rett og slett........ Alvorlig? Grunnen til at det dugger er at de ikke er tett. Hvis de ikke er tett, og det ikke skyldes en skade, så er det en mangel, og man har full reklamasjonsrett. Enkelt og greit. Snakk med en annen, eller gå et annet sted. Dummeste jeg har hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklas77 Skrevet April 12, 2008 Forfatter Share Skrevet April 12, 2008 Ifølge de kunne de heller ikke gi noe garanti for at de ikke ville dugge, de sa mange glass gjorde det, rett og slett........ Alvorlig? Grunnen til at det dugger er at de ikke er tett. Hvis de ikke er tett, og det ikke skyldes en skade, så er det en mangel, og man har full reklamasjonsrett. Enkelt og greit. Snakk med en annen, eller gå et annet sted. Dummeste jeg har hørt. Det store spørsmålet er, skal de være tett eller skal de være utluftet mot friluft ? Jeg fikk se på lykten han hadde på lager og de hadde 2 stk ca 3-4mm hull utifra lykten på baksiden med en 90gr vinkel nedover, dvs glasset er fullt åpent mot utsiden Tyder ikke det på at de skal være utluftet ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet April 12, 2008 Share Skrevet April 12, 2008 Okay...jeg kan ikke huske å ha sett det på min.... Men da er det klart det er fare for dugg, hvis dem er åpne... Men det er da allikevel ikke vanlig at nye blinklysglass dugger da. Det må vel være en klar bytte grunn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklas77 Skrevet April 12, 2008 Forfatter Share Skrevet April 12, 2008 Det er derfor jeg lurer på om de jeg har er helt-tett og at de ikke skal være det ? Det er jo klart at om det ikke er utluftning kommer heller ikke duggen ut. Slik det er nå forsvinner ikke duggen selvom bilen står flere uker i sol og tørt vær..... Iallfall, de som jeg så idag i butikken hadde utluftning, garantert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklas77 Skrevet April 13, 2008 Forfatter Share Skrevet April 13, 2008 Okay...jeg kan ikke huske å ha sett det på min....Men da er det klart det er fare for dugg, hvis dem er åpne... Men det er da allikevel ikke vanlig at nye blinklysglass dugger da. Det må vel være en klar bytte grunn.... Jeg har heller ikke lagt merke til de hullene tidligere.... Får demontere de som står på bilen og sjekke en dag. Hvis de tett, vurderer jeg å borre noen små hull som vender nedover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklas77 Skrevet April 15, 2008 Forfatter Share Skrevet April 15, 2008 Ifølge de kunne de heller ikke gi noe garanti for at de ikke ville dugge, de sa mange glass gjorde det, rett og slett........ Alvorlig? Grunnen til at det dugger er at de ikke er tett. Hvis de ikke er tett, og det ikke skyldes en skade, så er det en mangel, og man har full reklamasjonsrett. Enkelt og greit. Snakk med en annen, eller gå et annet sted. Dummeste jeg har hørt. Demonterte det ene blinklyset idag og sjekket. Og gjett hva som viste seg.... Joda, det er "puste-hull" også på de uorginale lyktene (sonar) men han som har montert de har teipet igjen hullet da er det jo ikke rart dugg samler seg inni der...... Har tørket bort det meste av duggen og fjernet teipen nå, så gjenstår det å se om det blir en forbedring, håper det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå