wicky124 Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 Har originalmontert tlf i bilen til en kompis som ikke funker. Når man putter inn simkort står det bare at simkort leses og leses og leses...Er snakk om en E39 523iAT 1998 model. Hørt litt rundt og de fleste sier at man må ha gammel type simkort (6v og 3v) noen måte å få denne tlf til å fungere?
wicky124 Skrevet April 8, 2008 Forfatter Skrevet April 8, 2008 ja hva er det med den luketingen?er en stooor boks bak i bagasjen på høyreside..men skjønte ingenting av den boksen..
Firefighter Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 I min bil står boksen på venstre side i bagasjerommet - i denne boksen er det en kortleser på baksiden(det var det på min) hvor du kan bruke den store typen kort - dvs ikke fjern det lille simkortet fra det store. Jeg bestilte meg nytt Tvillingkort fra Tele 2 - og det funka som bare juling det. Edit: du må fjerne luken på venstre side der ligger boksen - er ca 10*5*2 cm
wicky124 Skrevet April 8, 2008 Forfatter Skrevet April 8, 2008 venstre side betyr førerside?eller passasjerside? i luken bak ved førersiden er det bare cdveksler, på passasjersiden i luken bak er det en boks til..men vet ikke hvor simkortet skal monteres..har den store typen ja,ikke tatt ut den lille simmen fra den..
TheBirg Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 På min er den også på venstre side (Sjåførsiden) Over bakjulsbrønnen, må dytte armen litt inn der, men det går.
wicky124 Skrevet April 8, 2008 Forfatter Skrevet April 8, 2008 hvorfor går det da ikke an å putte det store simkortet direkte inn i tlf?
Firefighter Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 Hos meg sitter også cd veksleren på venstre side sett fra kjøreretning - på oppsiden ser du den svarte boksen...rart om ikke den skulle være på samme sted i den bilen......prøvde også med simkortet i bilen....virker som den leser kortene dårlig....eller at det er behov for et "gammelt" kort i den leseren.... edit: sim kortet skal puttes i fra bakkant på denne boksen...som sagt tidligere litt trangt...men bøy hodet nedi og føl med fingrene så finner du ut av det
wicky124 Skrevet April 8, 2008 Forfatter Skrevet April 8, 2008 ja fikk beskjed om at man trengte gammelt kort inne i tlf men også i den boksen bak..har tydeligvis sett på feil boks..hmm...hvordan skal man sette inn simkortet?
Firefighter Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 Det har jeg også hørt.....men bestilte nå helt nytt tvillingkort fra Tele2 og det virker fint på min tlf..... Nå husker jeg ikke om kortet skulle plasseres med chippen ned eller opp....
DanH Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 Dette burde hjelpe deg lagt på vei. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=62127&highlight=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå