Mikaelft Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 Halla. Tenkte å skifte alle foringene bak til polyflex, er dette noe man kan gjøre selv? Har en BMW E36 95 cab.
snurresprett Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 ja, men det kan vær litt jobb å få ut de gamle uten presse. Men ingen umulighet, en drill til å borre ut gummien, noen jern til å banke ut resten og en hammer. Powerflex foringene trenger du kun handmakt for å få på plass:) letteste om du skal gjer det selv uten noen hjelpemidler er vel å ta ned hele bakstillinga, så må du vurdere om det er for mye jobb..
snurresprett Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 fremme, om det kun er de du kan skifte til powerflex, så er det enda lettere:) stabstagforingene er bare og bytte, enkelt og greit. de bakre bærearmsforingene kan du borre ut gummien for å få "armen" med foringen løs fra bærearmen. Og så banke ut stålhylsa for å sette i powerflex foringene. så sant du ikke vil skifte bærekuler, så kan du gjør det uten å ta delene helt løst fra karroseriet:)
Mikaelft Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 Good Er det andre foringer enn de fra powerflex man kan skifte frem altså? tenkte å bestille fra powerflex.no
snurresprett Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 nei, ordla meg kanskje litt feil.. er 4 foringer fremme og de får du powerflex til:) edit: mulig det er noe til de bakre stabstagfesta fremme og? eller er det stag med deg og?
turn-in Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Good Er det andre foringer enn de fra powerflex man kan skifte frem altså? tenkte å bestille fra powerflex.no Mener å huske at Powerflex har alle foringene foran til e36. Ellers fins det andre merker enn Powerflex, f.eks. Superflex som noen skryter av. Kollevold har også diverse typer foringer. http://www.kollevold.no Når det gjelder bærearmsforingene foran så vil jeg ikke anbefale sentriske. Jeg monterte det i fjor og oppdaget nå at den ene hadde rotert på akslingen fremfor at de to delene av foringen hadde rotert i forhold til hverandre. Resultatet var ovalt hull og slarkete bærearm. Gå derfor for eksentriske, de er utformet slik at de ikke roterer på akslingen. Et par settskruer i den ytre delen er heller ikke dumt. PS Med eksentriske foringer må spissingen justeres.
Mikaelft Skrevet April 10, 2008 Forfatter Skrevet April 10, 2008 Ble dette frem: FRONT LOWER WISHBONE (REAR) x 2 FRONT ANTI ROLL BAR MOUNT x 2 (CONFIRM SIZE) står ingenting om eksentrisk eller sentrisk
BreitBau Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Men du skulle vel ta alt bak? Bak er grei skuring det.. Men du må ned med traversen Så er snakk om å demontere det meste da om du ikke får ut foringen der du har verksted... Men er jo overkommelig det også.. Gjort det selv.. tror det ble bra..
Mikaelft Skrevet April 10, 2008 Forfatter Skrevet April 10, 2008 Skal skifte alt bak ja. Gjør alt hjemme selv i garasjen. Har drill og en stor biceps, skal nok klare det:P REAR BEAM MOUNT (FRONT) x 2 REAR ANTI ROLL BAR MOUNT x 2 REAR BEAM MOUNT (REAR) x 2 REAR TRAILING ARM (FRONT) x 2
NiFtY Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 lyst til å lage en liten guide når du gjør dette? skal snart til med samme oppgaven:)
Mikaelft Skrevet April 10, 2008 Forfatter Skrevet April 10, 2008 Seff, skal knipse masse bilder å legge de i tråden min
Reset Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 er mange som brenner dem ut og litt bensin og tenne på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå