Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 745
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tatt litt bilder nå, i går kveld.. Så da kan jeg vel like godt legge de ut her. Så er det bare å kommentere.. :) Har byttet frontlyktene på bilen, og blinklysene foran da, mye annet har egentlig ikke skjedd..

qrh9l0ooub8yvn6lw798.jpg

Gamle lyktene :oops: ( Kan selges :lol: )

5wecw6ydt1mvb6evy1fq.jpg

kwycxqwkesyzrydpn57r.jpg

txlbkw57xf1gabztl81u.jpg

sb0cmwgn2ucr1ke9gyym.jpg

91y1tjfn1ql8xk5uh2bz.jpg

Skrevet

Hatt BMWen på EU-kontroll nå i dag tidlig, og nå er jeg egentlig ganske forbanna.. Det første er at da jeg kom ned halv 10, når bilen skulle vært ferdig, så hører jeg bare et jævla baluba fra verkstedet, og da står det 3 folk rundt bilen, og 1 sitter inni, og ruser og ruser, bånn turtall.. Jeg går inn og spørr fyren inne bak disken der hva de drev med.. Nei han hadde ikke fått det med seg!! Men da gikk han for å be de om å skjerpe seg. Og når jeg fikk svar på kontrollen, fikk jeg feil på bare piss, og ikke det som var galt med bilen.. I bærearmene foran, begge 2, så vet jeg bærekulene er dårlige, og de foringene er veldig dårlige.. Det hadde de ikke lagt merke til. Bremseskivene bak er veldig dårlige.. Det hadde de ikke skrevet noe på. Klakker i ene demperen bak, men det hadde jeg heller ikke fått noe på. Men jeg har fått feil på at håndbrekket er feil justert, fjærene ikke er godkjent i vognkortet, sotede sideruter foran, litt frontrute, og at nærlysene ikke lyste langt nok (?).. Jeg spurte om de hadde stilt på nærlysene inni bilen.. Stilt de opp.. Nei, det hadde de ikke.. Nei vel tenkte jeg, idiot.

Og når jeg skulle kjøre hjem etter kontrollen, ser jeg at hele hanskerommet mitt er jo rivd utover hele bilen.. Alt jeg hadde inni der.. Papirer, nøkler, kamera, noe drops osv..

Makan til useriøst syntes jeg!

Skrevet

kjipt!! du må ikke klage på hva de ikke finner! hehe... men ja, ser den, men det er en grunn til at de liker at vognkortet ligger fremme, og slikt... men skjønner ikke at du har nylakkert bil og diverse, og stikker fra når den skal på eu :-s

Skrevet

De sto å rusa bilen på bånn turtall? Har styrt litt med avgassmåling på EUok, da putter en jo bare den målern inni røret, og gir flat fjøl et øyeblikk...

Er vel bare røyktettheten de skal måle?

Skrevet
kjipt!! du må ikke klage på hva de ikke finner! hehe... men ja, ser den, men det er en grunn til at de liker at vognkortet ligger fremme, og slikt... men skjønner ikke at du har nylakkert bil og diverse, og stikker fra når den skal på eu :-s

jeg parkerte min utenfor da den var nylakka og skrudd sammen, og lot den stå utenfor verkstedet til dagen etter med nøkkelen i postkassa utenfor.. :D

Skrevet
Hatt BMWen på EU-kontroll nå i dag tidlig, og nå er jeg egentlig ganske forbanna.. Det første er at da jeg kom ned halv 10, når bilen skulle vært ferdig, så hører jeg bare et jævla baluba fra verkstedet, og da står det 3 folk rundt bilen, og 1 sitter inni, og ruser og ruser, bånn turtall.. Jeg går inn og spørr fyren inne bak disken der hva de drev med.. Nei han hadde ikke fått det med seg!! Men da gikk han for å be de om å skjerpe seg. Og når jeg fikk svar på kontrollen, fikk jeg feil på bare piss, og ikke det som var galt med bilen.. I bærearmene foran, begge 2, så vet jeg bærekulene er dårlige, og de foringene er veldig dårlige.. Det hadde de ikke lagt merke til. Bremseskivene bak er veldig dårlige.. Det hadde de ikke skrevet noe på. Klakker i ene demperen bak, men det hadde jeg heller ikke fått noe på. Men jeg har fått feil på at håndbrekket er feil justert, fjærene ikke er godkjent i vognkortet, sotede sideruter foran, litt frontrute, og at nærlysene ikke lyste langt nok (?).. Jeg spurte om de hadde stilt på nærlysene inni bilen.. Stilt de opp.. Nei, det hadde de ikke.. Nei vel tenkte jeg, idiot.

Og når jeg skulle kjøre hjem etter kontrollen, ser jeg at hele hanskerommet mitt er jo rivd utover hele bilen.. Alt jeg hadde inni der.. Papirer, nøkler, kamera, noe drops osv..

Makan til useriøst syntes jeg!

Du vil helst ikke vite hva de driver med på kontroller og service.

Håndbrekket tar skjevt, skal være innenfor 50% avvik mellom sidene.. Den syns jeg er en grei sak, sotinga kan du bare rive av, det er ikke lov, senkefjærene? Er jo tull å reise på Eu godkjening uten å ha dette fikset.. Da tar du heller eugodkjenningen på BT slik at du får det inn i vognkortet!. Nå må du jo på bt og betale 500 kr for etterkontroll.. At nærlysene dine ikke lyser langt nok er en DIREKTE konsekvens av at du ikke har fått justert de fordi du IKKE har godkjente senkefjærer.. Dette gjør de ved montering eller kontroll av disse..

Nærlys kan ikke stilles OPP innenfra bilen.. De kan kun stilles NED om du har for mye bagasje..

Kan vel si det slik at det kun er håndbrekket du ikke kunne vite noe om

Skrevet

BreitBau:

Enig i det du skriver, men ville bare legge til at Carinaen min har gått gjennom 2 EU-kontroller nå med senkesett som ikke står i vognkortet. Senket 35 mm foran og bak med TÜV godkjente fjærer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...