Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Kan noen gi meg størrelsen for sideblinklys på en E38?

Biltilsynet VIL ha sideblink på min, og må da gjøre en smartass løsning på det der.. jeg har noen alternativer

1. Finne E-merkede sideblink som er ca 7-8 mm i høyde og legge disse inn i luftegjellene på M5 gjellene..

2. E38, sideblink, Er disse i nærheten av størrelsen på m-tech emblemet som skal i M-tech støtlistene på siden av en E36?

3. Borre hull og legge det inn..

Edit: Går for valg 3 og endret overskrift

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

1) Du legger opp sideblink med dobbelsidig teip helt ved skjermkanten mot døren, og ledning inn i døren. Etter kontrollen river du det av igjen.. :wink:

2) Du teiper to sideblinklys opp på skjermene og får en 1'er feil på eukontrollen for at de ikke virker. Med mindre du får andre 2'er feil trenger du ikke å komme tilbake på etterkontroll.

Eller er det i forbindelse med annen godkjenning?

Skrevet
1) Du legger opp sideblink med dobbelsidig teip helt ved skjermkanten mot døren, og ledning inn i døren. Etter kontrollen river du det av igjen.. :wink:

2) Du teiper to sideblinklys opp på skjermene og får en 1'er feil på eukontrollen for at de ikke virker. Med mindre du får andre 2'er feil trenger du ikke å komme tilbake på etterkontroll.

Eller er det i forbindelse med annen godkjenning?

Det som er problemet her, er at en 1'er feil SKAL utbedres, men bilen trengs ikke vises når du har utbedret feilen.. Hvis du derimot IKKE har utbedret feilen ved neste PKK, blir 1'er feilen ved forrige kontroll overført til en 2'er feil ved nåværende kontroll, siden du da ikke har greid å utbedre feilen..

Veldig enkel og grei forklaring dette? De sjekker det bare opp mot 1'er feilene du hadde ved forrige PKK...

Og til løsning 1, mulig det går.. Har hørt løsningen før, men på ett så gjennomført prosjekt, der alt annet er nøye gjennomtenkt, tror du ikke han vil lukte lunta?

Skrevet

hm....må være nøye på ting hos deg :)

Har iallefall ikke opplevd at de har sjekket opp i tidligere 1'er feil..

Skal vel egentlig ikke ha noe å si om blinklysene ser litt amatørmessig ut så lenge de virker som skal der og da..

Blinklys i speilene er gjerne ikke så dumt og du kan evt reversere det.. Men selv syntes jeg ikke at det ser så pent ut..!

Blinklys i gjellene tror jeg hadde blitt det peneste :wink:

Skrevet

Hehe.. Joda.. Du har så rett..

Brukt litt av kvelden min til å sjekke ut E36'er med blinklys, og jeg syns ikke det blir helt riktig å sette på noe annet enn originale blinklys.. Håper det er flere som er enig med meg.. Har "vokst" litt å det i løpet av kvelden, og føler faktisk at de originale sideblinkerne i sotet utførelse ville kledt bilen best..

Flere enig eller tar jeg helt feil her??

Skrevet

Joda, har sett på de også.. Testet de faktisk nede på Glitrebil i dag (ex-tronrud).. Det er bare det at jeg ikke syns det blir riktig.. Kall meg gjerne originalpoliti nå, men syns ikke jeg kan ha e46 blinkers når jeg har vært så strict på å IKKE blande inne noe slags e46 saker på resten av bilen.. (ikke one pice lykter, ikke sveise grill til panseret, ikke Seidl Widebody E46 conversion, ikke csl bakluke osv..)

Blir litt feil da å slenge på ett e46 blinklys?

Men selvfølgelig.. Må sammenligne de to når jeg får tak i noen e36 blinkers så får ejg sammenligne.. Og 97> har finere blinkers. så kan det hende de blir en liten kamel å svelge..

Skrevet

Syntes egentlig ikke det er så nøye med eller uten sideblink jeg. Så personlig hadde jeg bare putta de på og sluppet mas fra BT.

Forresten en styggfeit bil du har fått deg nå;)

Skrevet

Takk og takk...

Ja helt enig.. Har "vokst" på disse blinklysene i kveld..Sett E36'er med det, og er helt overrasket over hvor lite de gjør av seg.. Føler nesten det er unaturlig med sideblink.. De sitter jo bare der, like over m-tech lista, og gjør absolutt ingenting ut av seg når de ikke blinker oransjt.. Og soter jeg de litt ekstra blir det jo nesten usynlig..

Skrevet

Er det sant altså? Ja da setter det saken i helt nytt lys.. Hmmm *tenke tenke*

Takk for infoen.. Skal sjekke de opp mot hverandre hvordan det blir.. eneste forskjellen er jo hullet du lager bare;)

Skrevet

Syns på en måte det blir galt å side blink på en så clean bil!

Ville gått for den hurtigløsningen og revet de av igjen jeg.

Med mindre du kommer opp med noe virkelig innovativt å nydelig :wink: Noe som du også er ganske flink til 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...