BreitBau Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 ja, rart, på mange måter så er en løen m3 mye høyere verdsatt enn en STRØKEN 32x, nemlig pga at den andre er m3 og har motoren til det, men jeg ville heller hatt en fin "dau" bil, enn en sprek løen en! godt noen har like meninger motor er ikke alt og folk har spurt flere ganger om min fakrisk er en m3, men når jeg sier nei, er den liksom uinterresant... rart det der... ja det der er merkelig.. Har opplevd det samme selv, og det er akkurat det jeg mener med at jeg driter i hva folk som ikke har peiling sier for noe.. Kjennere og entusiaster setter pris på det du har gjort med bilen, utifra de forutsetningene den hadde til å begynne med.. Må bare slutte å høre på nesevise kompiser som er misunnelige og rakker ned på bilen med det eneste de KAN rakke ned på den med.. Jeg sier som så jeg at hadde jeg ville hatt M3 hadde jeg kjøpt M3.. Men skjønner ærlig talt ikke hva som er så mye fuzz om M3en for.. Kan være mye bedre kjøreegenskaper i en strøken 318is enn en M3.. Spørs akkurat hva som er ettermontert.. Selv er jeg av den oppfatning av at originalt aldri er bra nok.. Det er ett evig kompromiss av kvalitet og pris.. Det blir ALDRI det beste, for prisen må presses ned.. Feks så sitter det ikke powerflexforinger nye biler i dag.. Det koster litt ekstra, og det er liksom ikke derfor du kjøper en ny Ford.. Fordi den har powerflexforinger.. Ergo, de bruker vanlige foringer selv om det fins bedre.. Hvorfor skulle det være noe annerldes med andre slitedeler?
BreitBau Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 Har blitt mer og mer orginalfrelst jeg også etterhvert. Da jeg fikk første BMW'en var det en del ulike planer og mye styling jeg syntes var fint. Nå går det i mer og mer orginale deler jeg ønsker, og er det ikke orginalt må det være veldig gjennomført for at det skal være fint. Ler for meg selv når jeg ser en pen M-tech bil med svær Rieger-vinge, for synes det blir feil Og med tanke på blinklys, går du for noen sota orginale er det jo helt greit. Er ikke noe man legger spesielt merke til uansett på en bil, bortsett fra dersom det er en ellers gjennomført mørk bil med hvite blinklys hehe Jeg syns E46 M3 look var det optimale å ha foran på bilen før.. Nå syns jeg bare det blir litt rart, i og med at ingen av linjene satt av E46 fangeren egentlig blir videreført bakover på bilen... Før så var Rieger vingen tøff, etter å ha sett komplett Rieger infinity I montert på min egen bil, så må jeg si at bakfangern går for langt ned, til at vingen skal gå så langt opp.. Blir jo som å kjøre bak en kassebil Når det igjen gjelder blinkersene, har jeg mange innovative løsninger på det som jeg godt kunne tenke meg å sette til livs.. Men som ejg skriver tidligere er jeg redd at å ha de i M5-gjellene eller Mtech sidelistene ville skapt så stor forandring at follk ville lagt for mye merke til de, nettopp fordi det ikke er vanlig på en E36 å ha de der.. Tror faktisk da at flest vil overse det om de monteres mest mulig originalt.. Og da er vi tilbake til å diskutere hva som blir cleant eller ikke.. Cleant kan jo også være når små i utgangspunktet "ufine" detaljer, ikke blir lagt merke til, fordi linjene og heltheten i bilen flyter såpass bra likevel..
///Mysild Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 e46 fangere ja... hehe... leste en kommentar fra hyggenisse om en bil: "fin den, men du har fangeren fra en annen bil" så er nok flere som mener at e46, hører hjemme på e46 hehe... du kan jo sette på refleksmerker som de har på volvo hehe... og håpe at ingen da legger merke til blink, siden det er så mye annet som lyser hehe
Superbeetle Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 hehe...mange bra meninger om motorstørrelser vs utseende og en bil man liker... Jeg får også høre dette (nesten) daglig, om hvorfor jeg ikke har større motor enn jeg har.. Har prøvd å si at hvis jeg ville hatt en 325 istedet så hadde det ikke vært noe problem å anskaffe en 325 istedet med tanke på hva min bil har kostet meg. Sier ikke at jeg ikke ville hatt en 316 motor foran en 325, men at det ikke er det viktigste for meg...
///Mysild Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 ja, egentlig, so what? når bilene står stille er de like raske, og kan vel påstå at du også bare trenger å gi flatt i 2 før du har brutt nesten alle km grenser i norge... hehe....
///Mysild Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 ja, det er du nok, trodde det var m3 compact jeg så i dag
Rabies Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Det var det. Den er bare kamuflert som en 316 for jeg er redd for biltyver
BreitBau Skrevet April 10, 2008 Forfatter Skrevet April 10, 2008 Nei, man får drive på med den bilen man har.. Bryr meg ikke så mye lenger om motorstørrelse, annet enn at 325en går bra NOK etter mitt skjønn.. Starta med en 316i for snart 6 år siden jeg også.. Så vet åssen det er.. Var like glad i den bilen som den jeg har nå, og måtte jo vrake den for å greie å kvitte meg med den.. Er noe spes med førstebilen ass.. Er litt vondt å skilles fra den
Rabies Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Hehe skjønner hva du mener. Har et nesten religiøst forhold til bilen min jeg, men hadde jeg fått muligheten til å få en m3 maskin i den så hadde jeg nok ikke takket nei for å si det sånn;) Så det blir nok motorbytte etterhvert, men i første omgang blir det fokus på utseende, utstyr og kjøreegenskaper...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå