Vegard Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 Bilen min har alltid brukt en del olje og det har jeg planer om å bli kvitt med å bytte ventiltetningene i motoren. [M50B25] Sparket i ræva fikk jeg da den plutselig begynte å bruke en saftig dose vann også, og ettersom det ikke renner ut noenplass og røyken bak bilen har en nyanse hvit i seg tar jeg like godt av toppen i samme slengen og bytter toppakning. Satser vel egentlig på å bytte samtlige pakninger i toppen når jeg tar den av. Så lurer jeg på om det er noen her som har gjort dette og som kan fortelle meg litt om det? Hva trenger jeg av verktøy f.eks? Jeg har aldri hatt av så mye som toppdekselet på en motor noengang, så dette blir spennende. Lurer også på hva momentene er for å sette alt på plass igjen. Tips og kommentarer mottas med takk! Jeg trenger dem!
fredriko Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 Trenger vel egentlig ikke noe spesialverktøy utenom noe og klemme ventilene sammen med så du får av fjærene. Ellers er momentnøkkel hoved redskapet når du skal på med toppen.
Vegard Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 Momentnøkkel er på plass, men det nytter jo lite når man ikke vet hvilket moment man skal sette den på Det må vel stå en plass..
Loffen Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 Se tråden min på prosjekter for "inspirasjon". Ta kontakt på PM.
02 Touring Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... ght=nyttig Her finner du linker og tips.
Vegard Skrevet April 10, 2008 Forfatter Skrevet April 10, 2008 Genial side det der 02 Touring! Og sender deg nok en PM Loffen, virker som om du har vært igjennom dette og vel så det
fredriko Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Ring til gs og få de til og maile deg tiltreknings-skjema
///Mysild Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 og gjerne legg ut masse bilder av alt du gjør her, og skjema... må gjøre det samme nå, så kan du hjelpe meg :-D:-D hadde blitt veldig takknemlig... når skal du begynne?
2000Touring Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Skal du ha av toppen MÅ du bytte strekkbolter, og du bør(absolutt - etter min mening) plane toppen. Samtidig kan du få sjekket den for sprekker. Altså ikke noen helgejobb uten planlegging... Men dette gjelder bare hvis du vil ha det bra. Har du tenkt til å banne over at ting ikke virker om noen mnd, så er det bare å la det være
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå