Martin-D Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 Hei Har et problem med min E36 316i, den "lugger" / "rykker" når jeg girer / tar igang fra første gir. Vanskelig å forklare, men det oppstår også når jeg f.eks slipper gassen eller clutch litt brått.. Merker det veldig godt om jeg slipper gassen brått og gasser igjen. Noen som vet hva som kan være årsaken til dette?
Arnfleip Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 Har du sjekket om det er falskluft på innsuget? En kamerat av meg hadde et problem på sin 318 E36 med samme symptomer som de du har, og det viste det seg at røret fra luftfilteret og til innsuget hadde revnet. Røret ble byttet og lugginga ga seg
Martin-D Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 Flott, takker for kjapt svar! Har lite greie på slikt selv, men skal snart ha inn bilen for å få en tilstandsrapport, så da kan jeg be mekanikeren undersøke det.. Høres da ikke så vanskelig å finne ut av?
Arnfleip Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 Det skal ikke være vanskelig å finne ut av dette selv nei. Gå ut og ta en titt med en gang Dette ligger nok greit til på din bil. Jeg garanterer ikke at mitt svar er dønn korrekt, bare ett forslag til hva jeg tror
Martin-D Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 Var ute og kikket, røret fra luftfilterboksen og til innsuget så helt og fint ut. Kan det være motorfestene som kanskje er problemet? Prøvde å dytte på motoren og den flyttet seg litt frem og tilbake
LodeRunner Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 Hadde et lignende problem på min gamle motor/girkasse, den lugget/hoppet i første gir, var ikke noe kjekt ved køkjøring.. Spekulerte da i om det var girkassen som holdt på å ta kveld - problemet forsvant da motor og gir ble byttet.
Martin-D Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 Hehe, tror nok ikke jeg går så drastisk til verks
FJELLREVEN Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 Var ute og kikket, røret fra luftfilterboksen og til innsuget så helt og fint ut. Kan det være motorfestene som kanskje er problemet? Prøvde å dytte på motoren og den flyttet seg litt frem og tilbake stor mulighet for at clutch er dårlig (skjev disk) har det samme problemet på min e36 325
LodeRunner Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Hehe, tror nok ikke jeg går så drastisk til verks hehe, ville bare si at problemet også kan ligge i clutch/girkasse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå