Gå til innhold

Montering av el.vinduer fram. Kabelstamme? se bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i gang med å montere elektriske vindusheiser på min E36, fant ikke noen koblingspunkter i dørene eller bak kick panelene. Har demontert midtkonsollen for å se om det kunne være lagt opp til brytere, de eneste koplingene som ikke var i bruk var to kontakter og en pæreholder. Noen som har peiling på hva disse er til?

9qc5wshmtacocufu2ifc.jpg

9kotpj3lar3vg0s8rgqx.jpg

yjiexujbgdbpyyvit1ty.jpg

Fant en kontakt til:

rnek2j8isqjau2370gwr.jpg

38uc9o9hihimom9afbzw.jpg

Skrevet

Ingen som vet hva disse kontaktene er til :shock: kom med innspill da folkens :?

Noen som vet om det er kabelstamme å få tak i til vindusheiser i framdører?

Skrevet

Du trenger nok komplett ledningsnett for el-vinduer.

Den gode nyheten er jo at du kan koble deg opp en 7-knappers (eller kanskje til og med 11 knappers) MID (digitalklokke, utetemp og evt. check control).

Løsne den pluggen på det nederste bildet og ta et bilde av kontakten uten den svarte "hetta". Da kan jeg fortelle om det er check control eller ei ;)

Skrevet

Hvordan vindusheismotorer har du...??

Kun motor på hver side (to ledninger), eller med styring på ene sida..??

Den pære-holderen er vel kanskje til lys i den fremste "søppelkassa" (askebegeret)??

Skrevet
Hvordan vindusheismotorer har du...??

Kun motor på hver side (to ledninger), eller med styring på ene sida..??

Den pære-holderen er vel kanskje til lys i den fremste "søppelkassa" (askebegeret)??

Det er kun kontakter med to ledninger som skal inn på hver motor (ikke styring)

Pæreholderen er ikke til askebegeret, den ligger bare der ekstra, ser ut som den er i forbindelse med kontakten på det øverste bildet?

Skrevet
Du trenger nok komplett ledningsnett for el-vinduer.

Den gode nyheten er jo at du kan koble deg opp en 7-knappers (eller kanskje til og med 11 knappers) MID (digitalklokke, utetemp og evt. check control).

Løsne den pluggen på det nederste bildet og ta et bilde av kontakten uten den svarte "hetta". Da kan jeg fortelle om det er check control eller ei ;)

Det du ser er jo selve kontakten som ledningene går inn i (masse ledninger) :shock: Det er ikke mulig å åpne eller ta av noen "hette" der?

Skrevet

Var og surfet på sidene til Motortechnik, der fant jeg en Bordcomputer som hadde samme kontakten på ledningsnettet (se bilde)

2idvzh2hcq79o307q9ry.jpg

Skrevet

Jeg er fullt klar over det. Prøver bare å kartlegge om du har check control eller ikke.

Du kan ta av hetten. Det sitter en liten skyvelås der ledningene går inn. Trekk denne ut av pluggen og dra av hetta. Da ser du selve stikket og hvor ledningene går.

Skrevet
Jeg er fullt klar over det. Prøver bare å kartlegge om du har check control eller ikke.

Du kan ta av hetten. Det sitter en liten skyvelås der ledningene går inn. Trekk denne ut av pluggen og dra av hetta. Da ser du selve stikket og hvor ledningene går.

Ok da skjønte jeg hva du mente :?

slik ser den ut uten hette :)

q9c5qf079apt95bu1vjn.jpg

vxwqljub6jvv0xw3eyck.jpg

Skrevet

Legger ut noen bilder av vindusheisene, etter nærmere undersøkelse ser jeg at begge motorene har to kontakter? den en kontakten er en vanlig 2 polers og den på andre siden har 3 tynne poler? (er dette styring?)

vanhd595eg6r1gi5g500.jpg

hdth87hlcy4td8jvrf76.jpg

Off the topic: Noe annet stæsj som kom i posten i dag :D

l2o1b8uat9ey82k20nbt.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...