cmn Skrevet April 11, 2008 Skrevet April 11, 2008 Kjøpte meg en E30 325ix for noen dager siden, og har endelig fått testa den såvidt det er. Bilen virker da fin i forhold til prisen Men, jeg la merke til en ting som er litt rart. Om jeg står rolig og bare holder beinet på bremsepedalen så "knepper" i pedalen av og til, akkurat som det gjør da man bremser hardt i fart slik at ABS'en løser ut. Noen som har peiling på hva det kan være som gjør dette? Er det no føler en plass? Tips tas i mot med takknemlighet
Øyvind L. Skrevet April 11, 2008 Skrevet April 11, 2008 Du har en abs føler som fusker.. Følerene sitter på samme plass som på alle andre biler med ABS og det er bak bremseskiven ved hjulet.. Du må ha diagnose for å finne ut hvilke som er deffekt.
turn-in Skrevet Juni 30, 2008 Skrevet Juni 30, 2008 Låner tråden din cmn. Jeg har hatt samme problem på e30en med at pedalen "knepper" av seg selv. Nå har jeg vært og tatt diagnose, men det fikk de ikke noe ut av. Kan ikke holde på og putte penger på verkstedet til feilsøking. Hvis det er en sensor som krangler, går det ikke an å måle seg fram til hvilken som er defekt? Er det ohm eller volt, og må hjulene rulle når jeg måler?
tuned Skrevet Juli 2, 2008 Skrevet Juli 2, 2008 er ohm du måler motstanden i sensorene dine. Men om motstanden er iorden kan noe lignende problem oppstå om det er mye møkk eller spon imellom polhjul og abs giver evt feil på pol hjul skadet,sprekt, skevt osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå