Jump to content

Vann/kjølevæske forsvinner... E36


Recommended Posts

Hey!

Har ikke merket noe på temp. nål i bilen.

Men om jeg fyller opp ekspasjonstanken (nesten full), og sjekker igjen noen dager senere, så ligger nivået nesten helt på bunn.

Men det minker ikke mer enn dette, blir ikke helt tomt.

Har blanding av 50% vann og 50% kjølevæske (blå)

Byttet all veske i hele systemet for noen uker siden, spylte igjennom med hageslangen, helte på nytt og luftet....

men tror nok problemet har vært der før det også...

Noen som har tips til hva som bør sjekkes først, eller hva det kan være..??

Varmeapparat funker, og får greit med varme inni bilen.

Takk for hjelp.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 43
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

du bør først skjekke der bilen står parkert om det drypper noe

kjøle væske,gjør det de er du heldig,viss ikke kan det være

att motoren bruker vaten,enten er det toppakningen eller toppen.

har du kjørt den så den har kokt.da kan den bruke vaten etterpå.

viss det er lekasje er det slanger eller radiator eller vannpumpen. :D

Link to post
Share on other sites

Mener jeg har sett en liten "dam" under bilen etter at den er parkert.

Så var det fuktig rundt noen slanger ...

Men hvor er det kjølevæske nivået skal ligge...?

Har ikke noe min/maks merke på tanken min, bare sånne streker oppover.

Pleier å fylle opp til den øverste, det er ikke så veldig langt fra toppen av ekspasjonstanken..

Tror ikke oljemengden har økt noe.., og mener olja ser bra ut.., men bør vel sjekke igjen.., hvordan skal den se ut..? (Snart på tide med oljebytt også... :-))

Link to post
Share on other sites
Mener jeg har sett en liten "dam" under bilen etter at den er parkert.

Så var det fuktig rundt noen slanger ...

Men hvor er det kjølevæske nivået skal ligge...?

Har ikke noe min/maks merke på tanken min, bare sånne streker oppover.

Pleier å fylle opp til den øverste, det er ikke så veldig langt fra toppen av ekspasjonstanken..

Tror ikke oljemengden har økt noe.., og mener olja ser bra ut.., men bør vel sjekke igjen.., hvordan skal den se ut..? (Snart på tide med oljebytt også... :-))

Viss du har sett ein dam under bilen er det nok fare for at det er lekkasje ein plass...bedre det enn at toppen/toppakningen har gått :)

På min er det i allfal eit merke med "Cold" midt oppe på tanken, skal ligge omtrent på den når motoren er kald. :)

Link to post
Share on other sites

Fyllte opp til øverste streken i ekspasjonstanken nå, så kjørte jeg en tur.

Tok noen små stopp for å sjekke vannmengden, den var ganske bra hele turen.

Så parkerte jeg og stoppet motor, og da begynte det å dryppe væske i bunn av radiator/ekspasjonstank...

Noen som har tips om hvor jeg bør kjøpe radiator? Hva pleier å følge med..? Ekspasjonstanken, sitter den fast i radiator, eller må kjøpes ved siden av??

Hva er normal pris på en ny radiator til 320..??

BTW: Dem som har Check control med vannmengdemåler.., hvor sitter denne måleren montert..???

Takker for all hjelp :-)

Link to post
Share on other sites

Er det E36 320?

I tilfelle er ekspansjonstanken festa i radiatoren ja, viss du kjøper ny radiator følgjer tanken med. Kan eg tippe på at lekkasjen er akkurat i overgangen mellom tanken og radiator? ;)

Pris kan du sjekke på f.eks GS bildeler, Schmiedmann, Koed osv...

Link to post
Share on other sites
Er det E36 320?

I tilfelle er ekspansjonstanken festa i radiatoren ja, viss du kjøper ny radiator følgjer tanken med. Kan eg tippe på at lekkasjen er akkurat i overgangen mellom tanken og radiator? ;)

Pris kan du sjekke på f.eks GS bildeler, Schmiedmann, Koed osv...

E36 320 ja.

Jepp.., det drypper derfra.., akkurat mellom radiator og ekspasjonstank.

Normalt sted ??:x

Thx

Link to post
Share on other sites

jeg kjenner mange som har det sånn at kjøleveska er helt på bonn. Men de bare kjører med det. Og de har ikke noe problemer med motoren. Jeg også hadde det når jeg kjøpte min. Han jeg kjøpte den av trodde radiatoren var gående. Så bare byttet jeg kjøleveske og luftet systemet så gikk alt godt.

Link to post
Share on other sites

Jeg prøvde 2 stk. av den radiatoren du har før jeg kom til nr. 3 som er tett. 1 og 2 lakk mellom plastikk og metall. Har vært borte i flere av den typen som lekker der. Så ja, vil si det er normal plass for lekkasje. Så fort du har trykk på systemet og stopper bilen så ser du det slik du gjorde. Artig er det ikke, men er bare og kjøpe ny radiator. : ) (Eller brukt da, men da ender du kanskje opp med det samme problemet innen kort tid)

Nivåføleren for vannet sitter forøvrig i bunn av ekspansjonstank. Skrudd fast med en svær plastikk mutter. Går jo en kabel inn på den, så du finner den med engang : )

Edit; Ta vare på lokket og nivåføleren fra den gamle radiatoren, samt plastikk mutteren. Lufteskruen også. Dette pleier ikke og medfølge om jeg husker rett (når du kjøper nytt såklart)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...