Gå til innhold

Ultimate bass i E36 sedan?


Anbefalte innlegg

Har du skipose? Er mye lettere å få bassen inn i bilen når det er litt åpent. Den peneste bassen får man som regel med 2 10" elementer da de henger bedre på musikken enn 12". En løsning som fungerer bra er å bygge en kasse hvor to elementer står skrått mot skipose hullet og pumper bassen igjennom åpningen. Det bør tettes imellom kassen og seteryggen slik at trykk ikke forsvinner bakover i bagasjerommet istedet for inn i coupeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke prøve ei bandpasskasse??? da vil du iværtfall få all bass inn i bilen. dette med at 10" spiller bedre (penere) en12" er da bare tull, er da motoren(spola og magneten) på subben og effekten du kjører på som bestemmer hvor mye kontroll man har på elementet da :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i utganspunktet ikke tenkt å ha hattehyllehøytalere i min E36 coupè, men Bassbrothers.no ville ikke anbefale det, fordi der er en såpass bredt glis mellom setene bak pga nedfellbar seterygg så bassen forplantet seg bra inni bilen.

Om du vil ha mest mulig bass i cupeen, så ta ned seteryggen viss det er cupe! 8)8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal ha bassrefleksrør opp å inn i hatthylla så må man skjære hull i karroseriplaten under hatthylla... Noen som veit om dette er lov eller om det er bærende del?

Nå har ikke jeg sagt at man må ha porten opp i hatthylla da, d jeg tenkte var å ta den igjennom ski luka, men har man ikke d må man ta hull i hatthylla, å d må man vel uansett om man ikke har ski luke da d blir meget tett fra bagasjen vel :wink: d er lov å ta hull i hatthylla om den ikke er en bærende del, om d er bærende del eller ikke må vær enkel ta greie på ang vilke bil man har, når d gjelde E36 så er jeg usikker.

PS nå har ikke mr J. Hofstad uttalt seg noe om han har ski luke eller ikke, så da får man vel vente å se da hva han sier :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...