Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt mye snakk om å montere bærearmer forran fra E30 på E36. Kan noen muligens bekrefte at dette passer rett på? Kanskje noen som har gjort det selv, ikke noen som har hørt om en som kjente en som.........osv.

Og kan man montere skivebremser bak rett på en 316 compact som har trommelbremser originalt?

Skrevet

Bærearmene er jeg usikker på.

Men å sette på skiver hvor det orginalt er trommler går nok ikke.

Da må du ihvertfall bytte ut hele hjulnavet (hubben) med fester for Caliper og håndbrekk system.

Og da kan det hende at det dukker opp problemer rundt yttre drivledd som ikke passer i hubben så må du bytte de.

Er nok mange fallgruver og gå i, passer hubben til skivene rett på festene til hubben med trommel.

Skrevet

På de første e36'ene som kom var kulene i bærearmene av dårlig kvalitet, derfor har en del byttet til e30 bærearmer som har bedre kuler. De kulene du får kjøpt nå er bra så du trenger bare å bytte de. Derimot er det litt jobb igjen så det er egentlig hipp som happ hva du velger. Vet ikke når modellene med bra kuler kom.

Er vel ikke samme bakstilling på compact som resten av e36'ene, så det er nok ikke helt enkelt. Mulig jeg blander med z3, men mener compact har e30 bakstilling.

Skrevet

Ok, jeg har noen slitne bærekuler forann så derfor tenkte jeg at det var greiere å bytte hele bærearmen komplett siden jeg ikke har tilgangpå presse. Også fant jeg noen E30 bærearmer i aluminium på koed. Greit med noe som ikke ruster.

Compact har E30 bakstilling den også ja. Tenkte å montere skivebremser så jeg er klar til en eventuell ISmaskin etterhvert:D

Skrevet

Hvis det er den sterkeste opphengs kula du er på utkikk etter så vil jeg tro du skal kjøpe bærearm fra e36 m3, denne bærekula er fast i armen og ikke utbyttbar. Mye synsing og troing inna for dette emne tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...