Gå til innhold

får ikke av varmeapparatet, noen som kan tysk?

e39530dt
 Share

Anbefalte innlegg

får ikke av varme apparatet mitt:( når jeg stopper bilen begynner den nederste linja på kjøre komputeren å lyse og over den ene knappen står det: heiz og aus.... og det rød lyset ved siden av bc knappen står å blinker... varme apparatet begynner å gå igjen og når jeg trykker på aus eller heiz knappen forvinner alt i 5 sek så begynner den igjen.... er litt redd for å ikke ha batt igjen etterhvert hvis den står sånn lenge nok... er foresten en e39 530d med vebasto så lurer på om noen har peil på om det er noe jeg har trykka feil eller noe? på forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heiz med z blir jo brukt i flerstavelsesord som eks heizapparat som betyr varmeapparat.

men heiss(egentli sån dobbel-s tegn på tysk) betyr varm eller opphetet.

aus derimot betyr bl.annet ut/ute eks ausfall= utfall ausfahren= kjøre ut

gud hva 4 år med tysk kan gi en i ettertid :)

men varmeapparat har ikke jeg så god peil på så lykke til;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skjønner ikke en dritt jeg det står bare heiz og aus og så slår den jævla vebasto faen seg på og når jeg trykker på en av heiz eller aus knappen så slår den seg av men slår seg på igjen av seg selv etter ca 10 sek.... blir snart gal... hehe :lol: står jo ikke noe annet heller men da vet jeg hva det betyr i hvertfall men ikke hva som er galt... takk for alle svar så lanngt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette derre restvarmegreiern da? Når den røde dioden lyser er den innstillt på å varme bilen i en halvtime fra to forhåndstillte tidspunkt fra kjørekomputeren. Hadde dette på min forrige e39 med den store skjermen 16:9, heter det aux ventilation tru? Har dette på E34 å, på den store kjørekomputerer (den som ligner en kalkulator :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...