Gå til innhold

Hvordan bytte veivhusventilasjon slange ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger man å tenke på å tømme kjølevæske evt. lufte kjølesystemet hvis man skal skifte nr. 1 og 3 på bildet ?

h1gtcb3oc6yhri3msy7w.png

nr. 1 er veivhus ventilasjons ventil.

Skrevet

Hvorfor gaar det da kjoleveske i den andre slangen ?

Hva er funksjonen til denne ventilen egentlig ?

For naar eg sprayer med startgass naar motoren er kald saa er det ingen lekkasje, men derimot naar den er varm saa stiger turtallet naar eg sprayer paa denne ventilen.

Skrevet

dem har bare laget sånn at man må bytt begge 2 når man skal bare bytt en. dem er jo bundet sammen.

jeg trur nok at det er helt tilfeldig at varm og kald skal var forskjeld. vanlig vis morknet den slangen opp og da vill den klapp seg i hop der hullet er. vis den slangen blir tett der så kan du spreng toppakningen. ikke vent for lenge for å bytte den.

Skrevet

Aroid : det er ikke uten grunn at di sitter sammen ,varmt kjølevann ved siden av åndeslangen for at det ikke skal fryse i utåndingen om vintern .

Skrevet
Aroid : det er ikke uten grunn at di sitter sammen ,varmt kjølevann ved siden av åndeslangen for at det ikke skal fryse i utåndingen om vintern .

hvorfor er det ikke sånn på alle dem andre motorer da?

det du skriver høres ikke logisk ut. for at motoren er varm så er det varm oljedamp som går der. og når motoren er kald så er også vannet kald. kjølevannet kan blir opp til 35- grader hvorfor skal den kjøl ned igjen slangen som er der med 35minus da? vist det er så kaldt ute.

Skrevet

... men SKAL turtallet stige når eg sprayer startgass på dem da ?

Slik eg ser så har de ingenting med luftinntkaet å gjøre.

Skrevet
... men SKAL turtallet stige når eg sprayer startgass på dem da ?

Slik eg ser så har de ingenting med luftinntkaet å gjøre.

ja det skal stige på turtallet når du sprayer der. slangen der går rett inn på innsuget.

Skrevet

Hvis slanger og ventilen på innsuget er hel skal den IKKE øke i turtall ,gjør den det er det jo et sted den suger falskluft ,ventilen del nr 1 er en kjent feilkilde.(slangen nr 3 også du er på rett vei.)

Skrevet
Kommer det til å sprute kjølevann når eg kobler av den nederste slangen ?

eneste vist motoren er varm. men ellers så kommer det ikke vann ut der av seg selv.

Skrevet
Aroid : det er ikke uten grunn at di sitter sammen ,varmt kjølevann ved siden av åndeslangen for at det ikke skal fryse i utåndingen om vintern .

hvorfor er det ikke sånn på alle dem andre motorer da?

det du skriver høres ikke logisk ut. for at motoren er varm så er det varm oljedamp som går der. og når motoren er kald så er også vannet kald. kjølevannet kan blir opp til 35- grader hvorfor skal den kjøl ned igjen slangen som er der med 35minus da? vist det er så kaldt ute.

Om du har skjekket litt bilhistorikk, så er fryst veivhusventilasjon en årsak for flere motorhavari. Så det her er helt logisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...