Joe Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Trenger man å tenke på å tømme kjølevæske evt. lufte kjølesystemet hvis man skal skifte nr. 1 og 3 på bildet ? nr. 1 er veivhus ventilasjons ventil.
Joe Skrevet April 13, 2008 Forfatter Skrevet April 13, 2008 Hvorfor gaar det da kjoleveske i den andre slangen ? Hva er funksjonen til denne ventilen egentlig ? For naar eg sprayer med startgass naar motoren er kald saa er det ingen lekkasje, men derimot naar den er varm saa stiger turtallet naar eg sprayer paa denne ventilen.
Aroid Skrevet April 13, 2008 Skrevet April 13, 2008 dem har bare laget sånn at man må bytt begge 2 når man skal bare bytt en. dem er jo bundet sammen. jeg trur nok at det er helt tilfeldig at varm og kald skal var forskjeld. vanlig vis morknet den slangen opp og da vill den klapp seg i hop der hullet er. vis den slangen blir tett der så kan du spreng toppakningen. ikke vent for lenge for å bytte den.
Bonden Skrevet April 13, 2008 Skrevet April 13, 2008 Aroid : det er ikke uten grunn at di sitter sammen ,varmt kjølevann ved siden av åndeslangen for at det ikke skal fryse i utåndingen om vintern .
Joe Skrevet April 13, 2008 Forfatter Skrevet April 13, 2008 skremmende dette her.. Faar vel bytte den. Er vel ikke saa dyrt. Burde eg bytte ventilen og eller ?
Aroid Skrevet April 13, 2008 Skrevet April 13, 2008 Aroid : det er ikke uten grunn at di sitter sammen ,varmt kjølevann ved siden av åndeslangen for at det ikke skal fryse i utåndingen om vintern . hvorfor er det ikke sånn på alle dem andre motorer da? det du skriver høres ikke logisk ut. for at motoren er varm så er det varm oljedamp som går der. og når motoren er kald så er også vannet kald. kjølevannet kan blir opp til 35- grader hvorfor skal den kjøl ned igjen slangen som er der med 35minus da? vist det er så kaldt ute.
Joe Skrevet April 13, 2008 Forfatter Skrevet April 13, 2008 ... men SKAL turtallet stige når eg sprayer startgass på dem da ? Slik eg ser så har de ingenting med luftinntkaet å gjøre.
Aroid Skrevet April 13, 2008 Skrevet April 13, 2008 ... men SKAL turtallet stige når eg sprayer startgass på dem da ?Slik eg ser så har de ingenting med luftinntkaet å gjøre. ja det skal stige på turtallet når du sprayer der. slangen der går rett inn på innsuget.
Bonden Skrevet April 13, 2008 Skrevet April 13, 2008 Hvis slanger og ventilen på innsuget er hel skal den IKKE øke i turtall ,gjør den det er det jo et sted den suger falskluft ,ventilen del nr 1 er en kjent feilkilde.(slangen nr 3 også du er på rett vei.)
Joe Skrevet April 13, 2008 Forfatter Skrevet April 13, 2008 Takker og takker. Skal prøve så snart butikkene åpner.
Joe Skrevet April 14, 2008 Forfatter Skrevet April 14, 2008 Kommer det til å sprute kjølevann når eg kobler av den nederste slangen ?
Aroid Skrevet April 14, 2008 Skrevet April 14, 2008 Kommer det til å sprute kjølevann når eg kobler av den nederste slangen ? eneste vist motoren er varm. men ellers så kommer det ikke vann ut der av seg selv.
Fliid Skrevet April 14, 2008 Skrevet April 14, 2008 Aroid : det er ikke uten grunn at di sitter sammen ,varmt kjølevann ved siden av åndeslangen for at det ikke skal fryse i utåndingen om vintern . hvorfor er det ikke sånn på alle dem andre motorer da? det du skriver høres ikke logisk ut. for at motoren er varm så er det varm oljedamp som går der. og når motoren er kald så er også vannet kald. kjølevannet kan blir opp til 35- grader hvorfor skal den kjøl ned igjen slangen som er der med 35minus da? vist det er så kaldt ute. Om du har skjekket litt bilhistorikk, så er fryst veivhusventilasjon en årsak for flere motorhavari. Så det her er helt logisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå