325icab_88 Skrevet April 13, 2008 Skrevet April 13, 2008 Nå skal caben få en fortjent restaurering! Dette er en bil som har vært med på mye og som jeg har blitt veldig glad i Forstå det den som kan Motoren som satt i bilen havarerte grunnet rådebank --> ny motor ble satt inn, ett par mnd senere moser jeg en primera(gjorde hvertfall en god gjerning ). Dette resulterte i en smadra front. Har nå fått dette retta opp og kjørt ett par mnd. Bestemte meg nå for å starte prosjektet som egentlig skulle settes i gang neste vinter! Bilen blir nå avskiltet og kommer på bukker i morgen Planer Understell - Slissa og borra skiver - Stålomspunnede bremseslanger - 40/30 senk - Nye bærearmer med polyforinger forran - Alt av foringer skal byttes ut - Bilstein dempere sitter der fra før - Alt av småstag byttes - Nye kalippere - Bremsesko/klosser - Hjullager Karosseri - Nye hjulbuer bak indre/ytre (litt rust og sparkel) - Mtech 1 bakfanger samt sideskjørt - Ny sort cab - Rustfritt og rett bagasjelokk - Batterikasse - Fjerne litt smårust i gulvet - Sandblåse nedkant og innvenig i dører - HELLAKKERING i original farge. Cirrusblau Motor - M50B25 er handlet! Annet - Nye originale lykter rundt hele. Orange blinkers! - Nytt teppe - Original kasett/radio Sikkert en god del jeg har glemt, men følg med Bilen skal stort sett holdes original, med unntak av diverse oppgraderinger som ikke ødelegger! Kommer nok til å ta litt tid dette prosjektet, da det skal gjøres grundig! Er nå godt på vei! Kom gjerne med innspill og tips osv Da jeg kjøpte den : Slik så den ut etter første runde med oppussing: Etter smellen og oppretting:
SteffenM2 Skrevet April 13, 2008 Skrevet April 13, 2008 Blir bra det her Stian! Bare ring om du trenger hjelp
Endre87 Skrevet April 13, 2008 Skrevet April 13, 2008 Tøft prosjekt dette her , men har jo ett gått stykke igjen for å få den til norges råeste e30 cab Men så lenge vingen har kommet av så er jo det en bra start Skal følge med
325icab_88 Skrevet April 14, 2008 Forfatter Skrevet April 14, 2008 Skal ikke bli råest Håper å få den skikkelig pen
tikkakjell Skrevet April 14, 2008 Skrevet April 14, 2008 blir sikkert veldig bra dette her blir spennende å følge med, kom me masse bilder ikkje for å skryte men du kan jo ha denne som forbilde når du skrur
325icab_88 Skrevet April 24, 2008 Forfatter Skrevet April 24, 2008 Flott bil du har Har hvertfall fått litt deler her nå Slissa og hullborra bremser forran/bak Sort taktrekk Bærearmer, foringer, bremser, batterikasse, plate under lykter osv
Haug Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 Dette blir bra En tråd jeg kommer til å følge med på
325icab_88 Skrevet Juni 9, 2008 Forfatter Skrevet Juni 9, 2008 Da er bilen på bukker, og nedplukkingen av understellet er snart ferdig. Fjørbein, traverser, bærebruer/armer blir sendt til sandblåsing og pulverlakk M20 motor er ute, og skal aldri få se denne bilen igjen Det neste som skal gjøres er å sveise opp litt kjeks. Ny batterikasse og plate under lykter, lite hull i innerskjerm foran, hjulbuer bak. Senkefjører skal også bestilles. 60/40, 40/40 eller 40/30? Litt usikker!
jon///M Skrevet Juni 9, 2008 Skrevet Juni 9, 2008 hvorfor ikke gå for justerbart? da kan du jo stille høyden perfekt som du vil ha den, etter hvor store hjul du ska ha og slik. ellers blir dette bra, bra noen folk er villig på og bruke mye penger på eldre biler og ikke bare nye plastraketter. nb: bare ikke bruke den aluvingen,
325icab_88 Skrevet Juni 9, 2008 Forfatter Skrevet Juni 9, 2008 Har nettopp montert splitter nye Bilstein dempere på den og er meget fornøyd med de. Trenger bare å komme litt ned i fronten egentlig Hjulene vil fortsatt være de 17" TSW på bildet over. Aluvingen gikk rett på dynga Skal få tatt noen flere bilder i morgen
A.Holzmann Skrevet Juni 10, 2008 Skrevet Juni 10, 2008 Blir bra dette her Hva måtte du ut med for Slissa og hullborra Skiver?
lemans Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Skjer det noe her eller?gitt opp? Håper denne bilen blir like fin som den engang var,bra ustylede cabber vokser ikke lenger på trær
325icab_88 Skrevet September 2, 2008 Forfatter Skrevet September 2, 2008 Går sakte, men langt ifra gitt opp Alt av understell er sandblåst, venter bare på å få det tlbake fra pulverlakk! Bilen er helt nedplukket og påbegynt rustsveising. Kommer oppdateringer når understell kommer på plass
325icab_88 Skrevet September 2, 2008 Forfatter Skrevet September 2, 2008 Blir bra dette her Hva måtte du ut med for Slissa og hullborra Skiver? Kosta meg vel 2500,- ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå