andybooy Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Bare for og klare opp i litt her, 320, 323 og 325 har IKKE likt ledningsnett. Det er ikke mulig og kaste en 325 motor oppi en 320 og bare plugge inn, 325 har avlang motorkontakt, og 325 har rund kontakt. tror ikke jeg tar veldig feil når jeg sier at en 320 har getrag 260, som 325 også har. Det eneste du må passe på er at pre-facelift har følere på kassa, facelift ble disse tatt vekk. du tar litt feil hær da, er fult muli å sette en 325 i 320 å bare plugge i, har selv gjort akkurat dette. må kun endre vis motor er pre facelift å bil facelift, eller omvendt da seff;) er du helt sikker på det du sier ? Har en kamerat med en 320, og han ville sette i en 325 motor, bilen var 84 og motor 87, 325'en hadde rund kontakt, og 320 avlang. Sikker på at bilen din ikke er en 325? bilen min er 320, har 4 vognkort de står 320. men alså, er kansje ikke rund på dem første eller noe? min er 86, den hadde no rund kontakt.
Reset Skrevet April 26, 2008 Forfatter Skrevet April 26, 2008 hvilken kontakt er det dere snakker om da egentli ?
SteffenM2 Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Selvemotor kontakten, 320 har kontakt bak sikringboks mot side skjermen, 325 sitter på motorsiden festet til topedoveggen. jeg mener at 325 har rund kontakt og 320 har avlang(firkantet)
thorbis Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 alle e30 før 85 ble levert med den avlange kontakta. var ett skille i 85 da 325 blei lansert og da gikk bmw over til rund kontakt. min 320 er en 09.87 modell altså siste føre facelift og den har rundt kontakt, jg har bygd om bilen til 325 og det var plug and play. skal du ha en prefaclift motor i en e30 fra før 85 må du lage ett adapter fra den avlange kontakta til den runde. du får også kjøpt ombyggings kontakter på KOED. 320 blei heller ikke levert med getrag 260 kasse før i 88 mener jg. pre facelift bila blei levert med zf kasse. 323 deriimot kom med getrag 260 kasse. man kan heller ikke bruke motor led. nettet til pre-faclift 320 da denne ikke hadde tomgangsregulator, men vakumstyrt tomgang. jeg solgt min 325e motor for noen måneder siden og den var ikke satt sammen komplett, denne var med 885 topp, 325 nett osv, denne gikk for 5000 uferdig! så dere må nok by litt høyere vil jeg tru. mvh Thorbjørn R
Reset Skrevet April 27, 2008 Forfatter Skrevet April 27, 2008 takk for informasjon ja, bynner og bli skjeldne motorer dette.. så dere må litt opp
Adrian_525 Skrevet April 28, 2008 Skrevet April 28, 2008 Forresten, det med girkasse.. 320/520 har 240 kassen og 325/525 har 260 kassen, og de passer til alle m20 motorene, en jeg kjenner bruker jo kassen fra en 1,6L på en 2,5L motor..
Reset Skrevet April 29, 2008 Forfatter Skrevet April 29, 2008 ja så da vet vi det:) bud folkens? skal bort !
Sweet_Protec Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 3000,- hehe og du kan få en 325 motor i bytte
Sweet_Protec Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 ja det jeg tenkte på da eneste er at vi må bytte bunn panne på motorene da jeg har ix bunnpanne.. men kanksje litt tap for meg om jeg betaler 3000kr og en m20b25 motor... m20 motoren min får jeg jo en del igjen for den også. kan skrive litt om motoren til deg da om du vil? det er en 90modell 240.000km tror jeg (A) sitti i en IX
Reset Skrevet April 30, 2008 Forfatter Skrevet April 30, 2008 hmm.. det blir meget dyrt i frakt da.. er ikke sikker på hvor åsnes ligger jeg men!
Sweet_Protec Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 hmm det skal vi nok få fikset, hvis ikke henter jeg motoren din. og kjører din til deg kan sjekke gulesider om lengden jeg
Sweet_Protec Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 jeg tar transporteren til fattern jeg også tar jeg med 2,5 litern men om jeg skal kjøre og hente motoren hva blir mellom legget da?
Reset Skrevet April 30, 2008 Forfatter Skrevet April 30, 2008 jeg vet ikke! er helst interisert i penger! siden jeg skal kjøpe meg en 325 delebil! får se an
Sweet_Protec Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 mhm men kan hente motoren før helgen om du takker ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå