530trønder Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 skall mont eit hengerfeste på min 530d turing. er det noen med erfaring på omerådet,ke ein må ta hensyn til? er det bare å kople på ledningsnettet bak på baklyset med såkalte strømtyver?
mhane Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 Det er lett å montere selve festet men verre med strømmen. Gikk med strømtyver eller mellom kontakter som egentlig bare er videreutvikling av strømtyver på feks E36, men du må strekke ledning frem til sikringsboksen på E39. Søk på forumet her. Dette er en mye omtalt operasjon og det er flere tråder om dette.
sledoholic Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 jeg fikk det gjort på BMW-verksted. ble 12.000kr færdig montert avtagbart hengerfeste. synes det va r verd det. for jeg har verken tid eller ork til å begynne med en slik storoperasjon i elektriskanlegget...
huldra66 Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Gjorde dette selv på min 97 525tdsa Følger med en anvisning på 15 - 20 sider med ledningsettet og en kan IKKE bruke strømtyver. følger med egen strømboks som skal kobles til flere plasser bak med batteriet forholdsvis enkelt men en må og trekke en kabel frem til lysmodul og inn på den ene pinnen på kontakten til denne. På min stemte ikke bruksanvisningen da denne pinnen skulle være ubrukt, etter litt frem og tilbake med Bavaria fant en ut att denne skulle kobles sammen med eksisterende. Det mekaniske er rett frem da, ut med støtabsorberere i ramma og inn med hengerfeste. det bør gå bra bare en følger anvisningen nøye.
530diesel Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 ingen problem å gjøre dette selv, alt kan gjøres bak ved batteriet. kjøp deg 4 rele og koble opp disse med styrestrøm fra baklys/brems/blinklys. enkel og grei løsning som er billig å gjøre selv, ingen problem med pærevarsleren på bilen.
mhane Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Faen.... det enkle er ofte best... skjønner ikke hvorfor jeg ikke kom på den idèn selv når jeg drev på med min 530d... noen rele skule nok gjøre susen ja.
kenare_2@hotmail.com Skrevet Mars 18, 2009 Skrevet Mars 18, 2009 Jeg har også et slik avtagbart hengerfeste på min 99 520iAT, men jeg får det ikke på plass, virker som jeg mangler den siste cm for at det skal gå i lås:( Noen erfaringer med dette?? HJEELP!
TheBirg Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 har du nøkkelen til låsen for å få den på plass da ? Den er låst i utgangspunktet. (Jeg fannt min nøkkel etter mye leting under luken i bagasjen. De så ut som plastikkmuttere, men var nøkkel med rødt plastikkhode stukket ned i isoporen som var der.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå