Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

S38B38 er en nyere og bedre konstruksjon. Den har feks ikke fordeler, men seperate koiler..

S38B36 er en oppgradert M88B35 motor.

Begge motorene er bra motorer, men 3,8L er bedre. Jeg hadde ikke giddet bruke penger på en 3,6l.

Skrevet

Spørs det da, egentlig.. Helge vik bruker vel en b36, fordi den tåler mer, på en eller annen måte.. Jeg er ikke helt sikker på dette, men tror det er noe ala den veien :wink:

Men nå vet ikke jeg hva du skal bruke den til ! :)

Skrevet
så bedre å satse på en bil med b38 da altså??

Nei jeg tenkte heller b36, om du skal bare kjøpe motor til trimme prosjekt så er har jo du allerde 15k til rådighet som du ellers ville brukt på en b38. Eller bare kjøpe deg to..

Har ikke hørt at den ene er så mye bedre enn den andre.

En chip så har du samme effekt i b36 vs b38 :D

Skrevet

B36 har mere materiale mellom hver sylinder da den har litt mindre boring end B38, derfor foretrekkes B36 til turbobygging.

Tennings systemet er forklart over her, ellers er der ikke noen størrer ulikheter på disse to motorer.

Bilen som sånt, B36 biler har SLS dempere (Kun nivå regulering bak) hvor B38 har EDC dempere.

EDC er nivå regulert bak og samtidig justere de seg etter kjøreforholdene (fasthet).

B38 kommer som regel med en bryter hvor du kan tvangs stille EDC demperne til deres Race stilling (Hård setting) ellers kan denne i langt de fleste tilfelle ettermonteres.

Bemerk dog bare at EDC dempere ikke er billige å erstatte hvis de ryker, og det samme gjelder for så vidt SLS også.

Ellers er B36 & B38 bilene ganske like som sånt.

Kjøper du en av disse bør du som det første du gjør bytte kjedestrammer til S50B32 strammer da den originale B36/38 strammeren er ganske dårlig designet og har skyld for en del motor havari......og det KOSTER :wink:

Kjøper du E34 M5, så ikke kjøp en i dårlig stand til en billig penge.....det blir veldig fort veldig dyrt.

Er ikke billige kilometer i disse modeller, men helvete så moro :D

Skrevet
B36 har mere materiale mellom hver sylinder da den har litt mindre boring end B38, derfor foretrekkes B36 til turbobygging.

Tennings systemet er forklart over her, ellers er der ikke noen størrer ulikheter på disse to motorer.

Bilen som sånt, B36 biler har SLS dempere (Kun nivå regulering bak) hvor B38 har EDC dempere.

EDC er nivå regulert bak og samtidig justere de seg etter kjøreforholdene (fasthet).

B38 kommer som regel med en bryter hvor du kan tvangs stille EDC demperne til deres Race stilling (Hård setting) ellers kan denne i langt de fleste tilfelle ettermonteres.

Bemerk dog bare at EDC dempere ikke er billige å erstatte hvis de ryker, og det samme gjelder for så vidt SLS også.

Ellers er B36 & B38 bilene ganske like som sånt.

Kjøper du en av disse bør du som det første du gjør bytte kjedestrammer til S50B32 strammer da den originale B36/38 strammeren er ganske dårlig designet og har skyld for en del motor havari......og det KOSTER :wink:

Kjøper du E34 M5, så ikke kjøp en i dårlig stand til en billig penge.....det blir veldig fort veldig dyrt.

Er ikke billige kilometer i disse modeller, men helvete så moro :D

Den s50b32 strammeren, passer den helt fint...? Bare til å bytte liksom :wink: ?

Skrevet
B36 har mere materiale mellom hver sylinder da den har litt mindre boring end B38, derfor foretrekkes B36 til turbobygging.

Tennings systemet er forklart over her, ellers er der ikke noen størrer ulikheter på disse to motorer.

Bilen som sånt, B36 biler har SLS dempere (Kun nivå regulering bak) hvor B38 har EDC dempere.

EDC er nivå regulert bak og samtidig justere de seg etter kjøreforholdene (fasthet).

B38 kommer som regel med en bryter hvor du kan tvangs stille EDC demperne til deres Race stilling (Hård setting) ellers kan denne i langt de fleste tilfelle ettermonteres.

Bemerk dog bare at EDC dempere ikke er billige å erstatte hvis de ryker, og det samme gjelder for så vidt SLS også.

Ellers er B36 & B38 bilene ganske like som sånt.

Kjøper du en av disse bør du som det første du gjør bytte kjedestrammer til S50B32 strammer da den originale B36/38 strammeren er ganske dårlig designet og har skyld for en del motor havari......og det KOSTER :wink:

Kjøper du E34 M5, så ikke kjøp en i dårlig stand til en billig penge.....det blir veldig fort veldig dyrt.

Er ikke billige kilometer i disse modeller, men helvete så moro :D

Jepp :D

Skrevet
Spørs det da, egentlig.. Helge vik bruker vel en b36, fordi den tåler mer, på en eller annen måte.. Jeg er ikke helt sikker på dette, men tror det er noe ala den veien :wink:

Men nå vet ikke jeg hva du skal bruke den til ! :)

jeg skal komme med ræssen først inn i svinga.

Skrevet

Det blir brukt b36 blokk til turbo bygging pga att blokka til b38 motoren sprekker oftere fordi den er laget av dårligere gods. Ikke noe annen grunn en det. Fex vidar strand bruker b38 blokk å borrer den til 3.9l å peiser på med trykk som er langt over hva andre klarer fantasere om engang. 1422hk sier sitt.. Han har jo penger å kunnskap til å gamble på ei b38 blokk. Jeg har snakket selv med vidar ang motorene som han har tunet. Han legger heller ikke skjul på att han har havarert en å annen b38 blokk pga sprekker i kjølekanalene og div andre plasser...

Hadde ikke kjøpt b38 motor selv for å si det sånn.

Skrevet

OBS innlegget ovenfor er hvis du hadde tenkt å bruke den til et turbo bygg. Som sugis hadde jeg bare hatt på et lettere svinghjul eller bare lettet det orginale :shock:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...