hnilsen Skrevet April 17, 2008 Skrevet April 17, 2008 Jeg hadde samme problem, vi borret ut boltene. Det er kjapt og enkelt. Når hodet er borte, så sitter ikke den delen med gjengene fast lengre, det kan skrus ut for hånd uten problemer. Vi prøvde mange andre løsninger også, grisepikk bl.a., slå innpå sånn rund, konisk ting etc. etc. Borring tok null tid, og burde vært det første vi prøvde.
turn-in Skrevet April 17, 2008 Skrevet April 17, 2008 Må da klare å slå innpå en god pipe, du ødelegger nok bolten og pipen men det går nok i fra hverandre. Eller så kan du sveise på en stang på bolten, det er kanskje det letteste og beste, men du må huske å skjerme for felgen ellers får du svi merker Jeg svarte på innlegget over, var bare litt treg, hehe. Disse pipene med innvendige gjenger/kniver går ikke an å bruke på denne typen låsebolter:
hnilsen Skrevet April 17, 2008 Skrevet April 17, 2008 Det var AKKURAT sånne jeg hadde. De er elendige, styr unna! Adapteret ble ødelagt, og var hel**te løs, rett og slett.
turn-in Skrevet April 18, 2008 Skrevet April 18, 2008 Har du slike låsebolter så dra de ikke til hardt, dra de bare inntil liksom. En idé er å bruke medium locktite i tillegg, så faller de ikke av. Jeg har aldri mistet noen låsebolter, men det finnes noen felgtyper hvor boltene har lett for å løsne.
pita Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 hei! har fått et lite problem me låsebotene min... er blitt for rom den låsemuttra! har av den typen over på bilde har noen peiling på hvor jeg kan få tak i den typen??
Rayb Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Kan anbefale disse: Betalte 254,- hos Koed for de, og dette er et original bmw produkt. Disse får man et godt grep med og kan derfor dra dem litt til...!
Fliid Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Sistnevnte. Mangesporede låsebolter er lite morsomt om det har begynt å korrodere /ruste. Men definitivt de beste som har kommet hittil i denne tråden.
hnilsen Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Jeg endte opp med å måtte borre ut låseboltene mine. Skal aldri ha låsebolter igjen. Hvis noen vil stjele dem, så får de uansett av låseboltene om de virkelig ønsker det.
icc Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Låsebolter er et slit, hadde det før men gadd ikke mer, er enklere å ha forsikring som dekker felgene De jeg hadde så ut som fem-tagga tannhjul, mista seff koppen til de og da var det frem med en myk kopp og slegga for å få dem av.
Riefarn Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Akkurat de boltene har jeg også... de er fra felg-import mener jeg. Måtte bestille ny nøkkel nå, for nøkkelen var slitt, problemet er at bolten er ødelagt også.... så må vel til med ett eller annet jeg også for å få den ut... dritt bolter...
hnilsen Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Samme problem som jeg hadde. Ikke stress med det, vi prøvde tusen ting før vi ga opp og borret dem ut. 1. Borr av boltehodet 2. Skru av de andre boltene 3. Skru av den hodeløse bolten med fingrene Det var enkleste fremgangsmåte. De drittboltene er så myke at det ikke skal noe til for å ødelegge dem. Anbefales IKKE!
jansson Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 kjenner du noen som jobber på bilverksted? det skal finnes universale men det vil øddlege boltene
hnilsen Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Jeg ringte rundt til omtrent det som var av verksteder når jeg hadde problemet, og det var ikke noe hjelp å få - før ett verksted sa at de hadde vært borti dette før, og borre opp og skru ut med fingrene var det desidert enkleste. Jeg har også hørt folk nevne universelle adaptere, men det var det iallefall ingen på noen av verkstedene som hadde hørt om... Med så mye moment som må til så tror jeg ikke det er noen annen utvei.
pita Skrevet November 7, 2008 Skrevet November 7, 2008 ja, er no sikkelig møkka greier de bolten.. bli vel å sveise fast ei mutter, eller så får en ta borrmaskina!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå