Gå til innhold

får ikke av "spesial" hjulbolter

gnmfr
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

når jeg jobbet på dekkmann så hadde vi noen pipper som vi tredde over låsebolten.. den hadde noe som lignet på 4 kniver på innsiden.. så jo mer en skrudde jo mer satt pippen fast... du kan jo også prøve å bore den ut..

begynne med liten mm så øke mm på borre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da klare å slå innpå en god pipe, du ødelegger nok bolten og pipen men det går nok i fra hverandre.

Eller så kan du sveise på en stang på bolten, det er kanskje det letteste og beste, men du må huske å skjerme for felgen ellers får du svi merker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kom på en måte du kan bruke for å redde bolten på og, om du tar noen mål av bolten så kan sikkert et hvilkets som hekst maskineringsverksted eller skole lage en ny nøkkel.

De er nok ikke lagd så simpelt, hender det er ille varierte mønster på hodet til bolten\mutteren eller spor\hull.

Er jo lagd med tanke på at det ikke skal være enkelt og få opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet med noen BBS-låsebolter til min e39. Stakk innom en dekkforhandler her i Bergen, der hadde de råd for akkurat dette problemet. De hadde "piper" som var helt runde inni, og konisk. Denne pipa slo de på bolten, så den kilte seg. Deretter satte vi på forlenger og skralle. Gikk av uten problemer. Prøv dette=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grisepikk bør egentlig være siste utvei, det er et forferdelig verktøy :S

Men det beste for deg hadde sikkert vært som foreslått før her å dratt på et BMW-verksted å få funnet ut av hvilken type låsebolt du har(om det er originale BMW-bolter), for så å bestilt en ny en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...