gnmfr Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 hvordan får jeg av spesial hjulbolter når jeg har mistet nøkkelen har vært rundt på dekkforhandlere og hørt men ingen kan hjelpe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jallaask Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 det er ikke godt og få den av uten nøkkelen det er jo det som er poenge:) men det må vell gå an og få tak i en som passer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 når jeg jobbet på dekkmann så hadde vi noen pipper som vi tredde over låsebolten.. den hadde noe som lignet på 4 kniver på innsiden.. så jo mer en skrudde jo mer satt pippen fast... du kan jo også prøve å bore den ut.. begynne med liten mm så øke mm på borre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Ellers så får du ta en hjulvinne/pipe som er litt for liten og banke den innpå alt det du hæler... Så prøver du å skru den av... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Men det er ikke alle låsebolter det går på. Et verksted kan klare å skru opp med en trykkluftdrevet meisel. Uansett skal det gå an å få tak i pipe til låsebolter hos et dekkverksted, men det må gjerne bestilles. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ProToZyKo Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Må da klare å slå innpå en god pipe, du ødelegger nok bolten og pipen men det går nok i fra hverandre. Eller så kan du sveise på en stang på bolten, det er kanskje det letteste og beste, men du må huske å skjerme for felgen ellers får du svi merker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 1. Bruke grisepikk 2. Sveise på mutter eller bolt 3. Finne unbrako eller torchs som du bankar inn og skrur ut. 4. Borre ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ProToZyKo Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Eg kom på en måte du kan bruke for å redde bolten på og, om du tar noen mål av bolten så kan sikkert et hvilkets som hekst maskineringsverksted eller skole lage en ny nøkkel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Hvis dette er en original BMW låsebolt, så har de komplette sett på BMW verksted, så de kan prøve seg frem til hvilken som passer (30-40 forskjellige tror jeg) å så kan de bestille en ny til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Eg kom på en måte du kan bruke for å redde bolten på og, om du tar noen mål av bolten så kan sikkert et hvilkets som hekst maskineringsverksted eller skole lage en ny nøkkel. De er nok ikke lagd så simpelt, hender det er ille varierte mønster på hodet til bolten\mutteren eller spor\hull. Er jo lagd med tanke på at det ikke skal være enkelt og få opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Ta en titan-kopp i ca. samme størrelse og slå på med slegge.. gjorde jeg og den kom rett av! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LodeRunner Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 har tidligere fjernet låsebolt ved å sveise på en mutter, du legger sveisen på innsiden av mutteren. Men det spørs jo om du kommer til, alt etter hvor dypt bolten sitter i felgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Jeg hadde samme problemet med noen BBS-låsebolter til min e39. Stakk innom en dekkforhandler her i Bergen, der hadde de råd for akkurat dette problemet. De hadde "piper" som var helt runde inni, og konisk. Denne pipa slo de på bolten, så den kilte seg. Deretter satte vi på forlenger og skralle. Gikk av uten problemer. Prøv dette=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnmfr Skrevet April 17, 2008 Forfatter Share Skrevet April 17, 2008 har nå vært innom en smed som skulle fikse det til uka for gikk ikke med grisepikk..:F Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar_ Skrevet April 17, 2008 Share Skrevet April 17, 2008 grisepikk bør egentlig være siste utvei, det er et forferdelig verktøy :S Men det beste for deg hadde sikkert vært som foreslått før her å dratt på et BMW-verksted å få funnet ut av hvilken type låsebolt du har(om det er originale BMW-bolter), for så å bestilt en ny en... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå