Gå til innhold

BMW 530iaT 95' Varebil. Solgt!

ESveen
 Share

Anbefalte innlegg

Da vurderes 530'en solgt. Har virkelig fått smaken på en bil som står i Trondheim, og har ikke råd til å ha 3 biler.

KM stand: 204.000

Fullt servicehefte.

Farve: Petrol Mica Metallic

Motor: 3,0l V8 218hk

Bilen er en 95 modell, men 1.gangs reg. i norge i 2001, så baksetene kan settes inn gratis i 2011. Har baksetet og nakkestøttene.

Ellers har jeg kvitteringer på 50.000 kroner siste året. Alle såklart satt inn i en perm sammen med årsavgifter og forsikkringspapirer.

Det som er gjort på bilen siste året:

Skiftet topp-pakning, samt trykktestet og planert topp. Dette ble informert til meg av forrige eier, og prisen ble justert ned slik at dette ble fikset. Pris kom på 24.000 kr. Dette ble gjort av EMM-sport i Trondheim.

Ellers ble motorfestene byttet sammen med ett oljerør og noen eksosoppheng.

Har byttet casterstag/foringer, stabstagforinger og pendelstag.

Det er byttet lås-sylinder og rattlås, pga. den gikk i vranglås. Dette ble bestillt etter nøkkel på strandveien auto i Trondheim, så det er samme nøkkel som resten av bilen.

Ellers har jeg kjøpt felger og dekk sist sommer, deretter tatt 4-hjulskontroll. Papirer medfølger.

Har montert 540 air-dutch.

Det er skiftet pollenfilter på sist oljeskift på c.a 200.000.

Utstyr på bilen er:

Stor kjørecomputer

Varme i setene.

Skinnseter

klima og A/C

Adaptiv automat med valgene A/S (går automatisk i snøprogram når den spinner.)

Antispinn

Elektriske ruter og dobbel elektrisk soltak.

Bilen er godt tatt vare på, har stått i varm garasjekjeller. Det er kjøpt både originale gummimatter og sommermatter, samt skinnsetene er behandlet av originalt BMW skinn produkt, minst 2 ganger i året.

Har prøvd å fått fikset det meste av forfallende småting etterhvert, det eneste jeg kommer på er at varmen i bakluka, er slitt av i hengselen til bakluka. (den vanlige plassen). Kablene er der, så det er bare å få koblet det sammen.

Ellers har det kommet noe lakk-rust siden sist sommer. Har holdt det i sjakk med brunox og air-brusha småflekkene med lakk/klarlakk.

Har du spørsmål så bare fyr løs. Kan nåes på tlf. 92848383.

Prisantydning rundt 100.000, men bare kom med bud.

ux8qtanveyxpapxb19g6.jpg

di20sijhnzsgj8v26p59.jpg

sqik7yisuofcb98ji3cp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe overflaterust der det har kommet noen sår etter kjøpesenterhakk/bulker. Kan ta bilder av dette å sende deg. Ellers er det rust der gummileppa på døra treffer karmen. (kjent E34 plass). Overflate dette også. Det verste er en runding på størrelse med en 20kroning nederst på høyre bakdør. Aner ikke hva som har skjedd her, men det er lakken som har boblet opp. Denne har originale skjørt, så kanalene er fine. Kan ta bilder av alt dette når jeg tar den ut av garsjen løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bruker 0,89 på langkjøring. Nullstilte kjørekomputeren før jeg kjørte den 130 mil fra Stavanger til Trondheim. Ellers ligger den på 1.4 på bykjøring med kald motor. Men da gir jeg den det den vil ha. Daukjører den ikke for å spare 0,1l bensin på mila.

Legger til at denne bilen er kjørt på rett måte. Alldri dratt over 3.000rpm før driftstemperatur, eller svinkjørt. Behandler alle bilene mine som de skal.

Prisen kan reduseres hvis du er inntr. Men send gjerne en PM. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kan legge til at det er jeg som har hatt servicer.

Tighteste E34 jeg har prøvd.

Bilen gir en kompakt følelse og ikke noe jeg er redd for å anbefale.

Motor, drivverk og alt teknisk er svært bra.

Fordi jeg kjenner bilen, og den pedantiske eieren, hadde jeg kjøpt om økonomi hadde tillatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, servicer er tatt av J.Hofstad, og er gjort skikkelig. Brukt fineste castrol olje på oljeservice. Bilen er en drøm å langkjøre. Mangler alldri krefter med den motoren.

Ellers har vi tatt full diagnosetest på den på service, så det ligger ingen feilmeldinger inne, og alt fungerer som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer Knut Olestads innlegg i tråden "seriøse selgere og kjøpere", okt 07:

"Jeg handla bil med ESveen, makan til ærlig kar har jeg sjelden møtt, noe som sier det meste når jeg faktisk kjøpte bilen usett!

Han ramsa opp alt, og var atpåtil bekymra for at det var noe han hadde glemt.

Bilen går som ei kule,og jeg er strålende fornøyd :D "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler er nå inne og bytter oljekjøler til automatkassa, siden radiator nå er demontert har jeg også bestillt ny radiator, dessuten var det noe motstand på a/c vifta så den blir å byttet.

Dette er en skikkelig holdt e34 med en perm full av kvitteringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...